تجمع کارگران معترض مقابل مجلس شورای اسلامی به دلیل مخالفت با لایحه اصلاح قانون کار مقابل مجلس شورای اسلامی تشکیل شده است.

 

 

شرق پرس: جمعی از اعضای خانه کارگر در سالگرد تصویب قانون کار مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.
 
 
 این تجمع به دلیل مخالفت با لایحه اصلاح قانون کار مقابل مجلس شورای اسلامی تشکیل شده است.
 
تجمع کنندگان خواستار توجه جدی نمایندگان مجلس به حقوق کارگران شدند.
 
در حالی که طبق ماده ۷۳ قانون برنامه پنجم توسعه دولت مکلف است قانون را با حضور شرکای اجتماعی و رعایت اصل سه جانبه گرایی تهیه کند اما تشکل‌های کارگری معتقدند این لایحه بدون مشورت با آنها در دولت قبل تهیه شده است.
 
براساس اظهارات نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس اخیرا لایحه اصلاح قانون کار به وزارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای بررسی در کارگروهی ویژه با حضور نمایندگان کارگری، کارفرمایی و دولت ارجاع شده است.
 
علی رستمیان افزود: این لایحه از حدود یک ماه پیش در دستور کار کمیسیون اجتماعی مجلس قرار گرفت و از نمایندگان شرکای اجتماعی نیز در جلسه دعوت شد.
 
وی ادامه داد: پس از بررسی لایحه در کمیسیون اجتماعی، نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی نسبت به مواد لایحه اصلاح قانون کار انتقاد داشتند و خواستار بازگشت آن به دولت شدند.
 
نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس خاطرنشان کرد: بنابراین برای این که این لایحه باردیگر مورد بررسی قرار گیرد از سوی کمیسیون اجتماعی به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارجاع داده شده تا در کارگروهی ویژه با رعایت اصل سه جانبه گرایی مورد رسیدگی قرار گیرد.
 
به گزارش ایرنا, رستمیان گفت: لایحه اصلاح قانون کار پس از بررسی با حضور نمایندگان تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و دولت در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مجدد در دستور کار کمیسیون اجتماعی قرار می گیرد.