سردار دهقان وزیر دفاع در یادواره شهدای دودانگه شهرستان ساری گفت: هر جایی از این نقطه خاکی اگر دشمنان ‌بخواهند به اعتقادات مسلمانان تعرض کنند نظام و ملت ایران در کنار ملت‌های مظلوم‌ در مقابل‌‌ دشمنان ایستادگی خواهند کرد.

دهقان وزیر دفاع: تعرض به اعتقادات مسلمانان پاسخ قاطع ایران را در پی خواهد داشت

 

به گزارش شرق پرس سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان در یادواره ۱۴۸ شهید دودانگه شهرستان ساری گفت: هر جایی از این نقطه خاکی اگر دشمنان ‌بخواهند به اعتقادات مسلمانان تعرض کنند نظام و ملت ایران در کنار ملت‌های مظلوم‌ در مقابل‌‌ دشمنان ایستادگی خواهند کرد.

وی با بیان اینکه افتخار ملت ایران جوانانی هستند که با نیّت خالص برای دفاع از حرم عصمت و طهارت (ع) جان خود را فدا می‌کنند، اظهار داشت: شهادت آنها باعث عزت و ماندگاری اسلام است.

وی با اشاره به فداکاری‌های جوانان ایران و سایر کشورهای اسلامی افزود: بایستی در همه شرایط از حریم اسلام و اهل بیت دفاع کرد.

وزیر دفاع ادامه داد: هر جایی از این نقطه خاکی اگر دشمنان ‌بخواهند به اعتقادات مسلمانان تعرض کنند نظام و ملت ایران در کنار ملت‌های مظلوم‌ در مقابل‌‌ دشمنان ایستادگی خواهند کرد.

دهقان با اشاره به اینکه شهدا طالب فکر و اندیشه امروزی نبوده و به دنبال معنویت اخروی هستند، گفت: پایبندی ملت ایران به ارزش‌های اسلامی سند حقانیت این ملت استوار و پابرجا بوده و سبب رسوایی استکبار جهانی شده است.

وی با بیان اینکه شهدا‌ نمادی از تجلی اراده ملت برای پیاده‌سازی آرمان‌های والای اسلامی هستند، افزود: فریاد مظلومیت ملت و سند حقانیت ظلم نظام سلطه از طریق ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شناسانده می‌شود.

‌وزیر دفاع ‌و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه هر قطره از خون شهید جامعه‌ای را از معنویت سیراب می‌کند، افزود: حضور پرشور مردم در یادواره‌های شهدا نیز دلیلی بر عشق و ارادت مردم به خانواده‌های شهدا و ایثارگران است.

دهقان با تأکید بر تقویت فرهنگ ایثار و شهادت در بین شخصیت‌های سیاسی و اداری جامعه گفت: غفلت از اصل اساسی ایثار و شهادت سبب می‌شود تا جامعه از بصیرت دور شده و نفوذ استکبار آسان‌تر در بین لایه‌های میانی جامعه تقویت شود.

وی با بیان اینکه گفتمان و بیان فرهنگ ایثار و شهادت به سادگی قابل فهم بوده و این گفتمان به معنای ارتباط دقیق با ولایت مطلقه فقیه است، گفت: رمز موفقیت جامعه دینی ایستادگی، اصرار بر صیانت از ارزش‌های الهی، دینی و مقابله با استکبار جهانی بوده است.‌

وزیر دفاع ‌و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه اسلام پیام رهایی، عبودیت، ولایت، عقلانیت و خردورزی است، بیان کرد: جامعه الهی همواره مورد لطف انسان ایمانی بوده و فیوضات الهی در مردم خود ایجاد می‌کند و راه درست ارتباط با خدا، ولایت و شهدا را به انسان رهنمون می‌سازد.

دهقان با تأکید بر اینکه جامعه الهی و خدایی در بین شهدا رونق دارد، اظهار داشت: شهدا در اوج قله پیروزی بوده و همه ملت ما به شهدای خود افتخار می‌کنند و با عزت و افتخار در جهان این منش خودنمایی می‌کند.

وی با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت به نوعی غرور برای ملت ایران تلقی می‌شود، گفت: برپایی مراسم یادواره‌های شهدا پیام پذیرش فرهنگ ارزشی ناب اسلامی و دینی است و شهید با شهادت خود در نزد خدا مرزوق می‌شود.

وزیر دفاع ‌و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه پاسداشت ارزش‌های شهدا و حمایت از خانواده‌های شهیدان باید از سوی مسئولان جامعه بیشتر تقویت شود، گفت: پدران شهدا با شهدای خود زندگی می‌کنند و همواره در گرفتاری خود با آنان مراوده کرده و در امور‌ زندگی خود همفکری دارند و این بدین معناست که شهدا زنده هستند و به همه ابعاد وجودی انسان زنده آگاه بوده و در بسیاری از موارد راهنمای زندگانی فرد خواهند بود.‌

دهقان با بیان اینکه شهدا به کشور اسلامی ایران عزت و آبرو دادند و عظمت و بزرگی خانواده شهدا سبب عزت و افتخار بیشتری برای ملت شده است، گفت: امروز اگر در مقابل شهدا خود را قرار دهیم متوجه می‌شویم که شهدا هیچ اعتمادی به نظام سلطه نداشته و با تکیه بر فرهنگ مقاومت در پاسداشت تفکر ولایت مطلقه فقیه پایبند هستند.

وی با بیان اینکه دفاع از مظلوم بالاترین ارزش بوده و شهدا همواره در زندگی خود به فکر دیگران بودند، یادآور شد: روحیه جهادی باید در جامعه اسلامی تقویت شده و به عنوان یک فرهنگ درآید.

به گزارش تسنیم، در این مراسم از تمبر یادبود شهدای بخش دودانگه ساری رونمایی شد. مازندران در دوران دفاع مقدس و انقلاب ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید تقدیم نظام کرده است.