سفر 20 دوچرخه‌سوار مازندرانی از شهرستان نکا، در قالب کاروان زیارتی همزمان با هفته تربیت‌بدنی از نکا آغاز و دوچرخه‌سواران تا کربلا رکاب می‌زنند...

 

 

به گزارش شرق پرس عاشقی و دلدادگی به امام حسین(ع) دور و نزدیک، پیر و جوان، پیاده و سواره نمی‌شناسد؛ دل که برای دیار یار پر می‌زند همه مسیرها تنها به عشق و دلدادگی به امام عاشقان امام حسین(ع) منتهی می‌شود.

 

این شب و روزها در هر مکان و مجلسی که وارد شوی صحبت از رفتن به این سفر معنوی کربلا و حضور در مراسم اربعین امام حسین(ع) است و شهرستان نکا هم با توجه به اینکه زائران پیاده و سواره را روانه کربلا می‌کند در همه این دلدادگی‌ها، سفر با دوچرخه از نکا تا کربلا را خواستنی‌تر کرده است.

گروهی ۲۰ نفره از جوانان و میانسالان که با خود عهد بستند امسال رابرای دومین سال رکاب‌زنان به زیارت امام خوبی‌ها و مهربانی‌ها بشتابند.

 

دوچرخه سواران نکایی عازم کربلا شدند

 

آغاز دومین سفر در مسیر عاشقی کربلا

 

دبیر هیأت دوچرخه‌سواری مازندران در حاشیه این سفر در گفت‌وگو با فارس گفت: سفر ۲۰ دوچرخه‌سوار مازندرانی از شهرستان نکا و سایکل توریست روستای حلم‌سر، در قالب کاروان زیارتی همزمان با هفته تربیت‌بدنی از نکا آغاز و دوچرخه‌سواران تا کربلا رکاب می‌زنند.

عبدالمطلب کریمی اظهار کرد: این دوره از اعزام کاروان دوچرخه‌سواری نکا و میاندرود  دومین سفر این گروه به کربلای معلا است که هم با نام کاروان ولایت ” حرم تا حرم” به مشهد انجام شد و پس از بازگشت از این سفر معنوی همزمان با محرم تا بیعت مجدد با سید و سالار شهدا داشته و پیام‌رسان همشهریان به امام حسین(ع) باشیم.

وی افزود: حرکت در مسیری که امام حسین(ع) در حدود ۱۴۰۰ سال پیش در کربلا بنا نهادند و تقویت امر به معروف و نهی ازمنکر، اشاعه ” هل من ناصر ینصرنی”ف تجدید بیعت با شهدا و ترویج ارزش‌های اسلامی و دینی از جمله اهداف این سفر معنوی و مقدس است.

کریمی، در مورد تعداد سفرهای انجام شده این کاروان‌ها در طول سال‌های مختلف گفت: این گروه از سال‌های دور سفرهای فرهنگی و معنوی خود را در مناسبت‌های مختلف در دستور کار دارد و تاکنون ۱۷ سفر به مشهد مقدس، ۱۶ سفر به مرقد امام راحل، یک سفر به شلمچه و دو سفر به کربلا را در کارنامه دلدادگی خود دارد.

 

 الگوپذیری از نهضت امام حسین (ع) مهم‌ترین پیام ورزشکاران نکایی

رئیس اداره ورزش و جوانان نکا نیز در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: همزمان با هفته تربیت‌بدنی این سفر معنوی در دستور کار این ورزشکاران قرار گرفت تا با الگوپذیری از نهضت امام حسین (ع)، پیام دلدادگی خود را به جهان مخابره کنند.

مجتبی رضایی افزود: تقویت روح و جسم در کنار توجه به ارزش‌ها از جمله تأکیدات گروه اعزامی دوچرخه‌سواران نکایی به کربلای معلا است تا ضمن توجه به سلامت روحی و روانی خود، پیوند دوباره با اعتقادات و ارزش‌ها بسته و توان عقیدتی خود را افزایش دهند.

وی گفت: اکنون دشمن اعتقادات ما را نشانه رفته است و وظایف تک تک ما در هر شغلی باید تقویت ارزش‌ها و اعتقادات باشد و در این بین ورزشکاران ما با اقتدا به امام علی(ع) در راه توسعه و گسترش ارزش‌ها تلاش بیشتری انجام دهند.

این دوچرخه سواران با بدرقه مسئولان شهرستانی، به سمت کربلای معلی حرکت کردند تا در روزهای منتهی به اربعین حسینی در کربلا پیام اتحاد، ولایت‌مداری و وحدت در بین امت اسلامی باشند تا همه ما با الگوپذیری از نهضت امام حسین (ع) در ادامه مسیر این امام بزرگوار استوار باشیم.

به گزارش فارس، روزهای کمی به اربعین امام حسین(ع) و یاران باوفایش باقی مانده است و مسیر عاشقی دلدادگان به امام حسین(ع) از نکا، شهر ۴۳۰ شهید دفاع مقدس و پنج شهید مدافع حرم حضرت زینب(س) و اهل بیت(ع) آغاز می‌شود تا این سفیران پیام‌رسان ما به کربلا، امام حسین(ع) باشند و مشق دلدادگی‌ها کنند.

سفر عاشقانه این گروه ۲۰ نفره به نکا آغاز می‌شود، پوستری بر دست و سلامی بر حسین(ع) دل‌های همه ما را هوایی می‌کند با دعا و صلوات و سلام بر حسین(ع) این عاشقان به مولا راه کربلا می‌شوند و من با دیدن هر کدام‌شان حسرت دیدار کربلای حسینی بر دلم می‌ماند و به امید زیارت حرمش، سلامی به این امام تقدیم می‌کنم.” السلام علیک یا اباعبدالله‌الحسین(ع)”