ترامپ گفت: 150 میلیارد دلار دادیم، هیچ چیزی به دست نیاوردیم. آنها (ایران) راهی پیدا کردند که خیلی سریع به تسلیحات هسته ای برسند...

 

 

رئیس جمهوری آمریکا در گفت و گو با تلویزیون فاکس نیوز برجام را ‘یکی از ناشیانه ترین توافق ها’ خوانده و گفت که آمریکا در این توافق ۱۵۰ میلیارد دلار داده و هیچ چیزی به دست نیاورده است.

به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در گفت و گو با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز پیرامون برجام سخن گفت و آن را ‘یکی از ناشیانه ترین توافق ها’ خواند که تاکنون دیده است.
 
وی گفت: (هیلاری) کلینتون میلیاردها دلار پول و خیلی چیزهای دیگر به آن ها (ایران) داد و آن ها پیش از آنکه جوهر قرار داد خشک شود، فعالیت های موشکی و هسته ای خود را دوباره شروع کردند.
 

 
ترامپ گفت: ۱۵۰ میلیارد دلار دادیم، هیچ چیزی به دست نیاوردیم. آنها (ایران) راهی پیدا کردند که خیلی سریع به تسلیحات هسته ای برسند.
 

 
وی با اشاره به انتقال پول نقد مربوط به بدهی آمریکا به ایران در دولت باراک اوباما، افزود: ۱.۷ میلیارد دلار پول نقد، این پولی است که از جیب شما رفت. می دانید این (پول) در چند هواپیما جا می شود؟
 

 
ترامپ همچنین گفت: تا حالا یک میلیون دلار را مثلا در تبلیغات دیده اید که به صورت اسکناس های ۱۰۰ دلاری است؟ پول زیادی است. ۱.۷ میلیارد دلار است. شاید بگویید چه کسی اجازه این کار را داشته و افرادی که آن را منتقل کردند، چه کسانی هستند؟
 

 
وی اضافه کرد: شما آنها را دوباره نخواهید دید! پس این بدترین توافق است. هیچ چیزی به دست نیاوردیم. تاکید می کنم هیچ چیزی به دست نیاوردیم.
 

 

ترامپ قرار است روز جمعه ۱۳ اکتبر (۲۱ مهر) در یک سخنرانی راهبرد جدید آمریکا در قبال ایران را که تصمیم احتمالی وی برای رد پایبندی ایران به برجام بخشی از آن است، اعلام کند.