رئیس جمهور روحانی با اشاره به تلاش دولت برای ایجاد یک میلیون اشتغال در سال افزود؛ دولت یازدهم تمامی تلاش خود را برای احیای واحدهای تولیدی به کار می برد

رئیس جمهور: به دنبال اشتغال سالانه یک میلیون نفر هستیم

 

 

شرق پرس: حجت الاسلام روحانی در آذربایجان غربی گفت: دولت به دنبال اشتغال سالانه برای یک میلیون نفر از جمعیت بیکار کشور است.

 

 

 دکتر حسن روحانی در مصاحبه با اصحاب رسانه آذربایجان غربی در پایان سفر ۲ روزه خود به استان افزود: متاسفانه قبل از دولت یازدهم، طی چندین سال میزان اشتغال خالص کشور سالانه به صفر رسیده بود ولی میزان اشتغال زایی خالص کشور در دولت یازدهم مثبت شده و ما به دنبال اشتغال زایی سالانه برای یک میلیون نفر هستیم.

 

وی در ادامه با اعلام پیشی گرفتن صادرات غیرنفتی کشور بر واردات، افزود: با توجه به برنامه ریزی های گسترده دولت یازدهم در راستای افزایش حجم مبادلات تجاری، برای اولین بار در ۶۰ سال گذشته، حجم صادرات غیر نفتی ایران بر واردات کشور پیشی گرفته است.

 

وی ادامه داد: خوشبختانه طی ۲ ماه نخست سال جاری نیز آمار و ارقام نشان از پیشی گرفتن صادارت غیر نفتی کشور بر واردات دلالت دارد.

 

رئیس جمهوری با تاکید بر ضرورت توجه به اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: در راستای بهبود وضعیت اقتصادی کشور و عمل به اقتصاد مقاومتی، ساماندهی گمرکات و زیرساخت های اقتصادی کشور انجام می شود.

 

وی توجه به بازاریابی و بسته بندی، مسائل حقوقی، مرزی و بیمه ای را برای افزایش صادرات کشور الزامی دانست و گفت: همه این مشوق ها باید در کنار هم زنجیروار قرار گیرد تا شاهد رونق اقتصادی کشور باشیم.

 

 ۱۶۰ هزار میلیارد ریال برای احیای هفت هزار واحد تولیدی هزینه می شود

 

روحانی در رابطه با وضعیت نامناسب اقتصادی کشور که منجر به تعطیلی و راکد ماندن واحدهای تولیدی شد، اظهار کرد: دولت یازدهم تمامی تلاش خود را برای احیای واحدهای تولیدی به کار می برد و در همین راستا برای راه اندازی دوباره هفت هزار واحد تولیدی راکد در کشور ۱۶۰ هزار میلیارد ریال هزینه می شود.

 

وی افزود: استانداران باید توجه بیشتری به احیای واحدهای تولیدی و بهره وری حداکثری داشته باشند.

 

وی همچنین بر لزوم حمایت های مالی از واحدهای تولیدی بدهکار به بانک ها تاکید کرد.

 

رئیس جمهوری همچنین از اختصاص یکهزار میلیارد ریال از صندوق توسعه اقتصادی برای رونق صادرات محصولات کشاورزی خبر داد و گفت: آذربایجان غربی با تولید سالانه بیش از ۶ میلیون تن محصولات کشاورزی یک قطب مهم برای توسعه صادرات محصولات کشاورزی محسوب می شود./ایرنا