رئیس جمهور در جمع معدن چیان در آزادشهر گلستان گفت: هیچ فردی استثناء نیست و افرادی که قصور کردند باید مجازات شوند و دادگاه باید این افراد را مجازات کند و به اشد مجازات برسانند چون بحث جان است.

 

 حجت الاسلام  روحانی در محل حادثه معدن یورت آزادشهر در جمع معدن‌کاران اظهار داشت: همه کارگران عزیز داغدار در این روزهای و به خاطره از دست رفتن همکاران عزیزتان تسلیت عرض می‎کنم. همه مردم ایران در درد شما شریک هستند و دولت از همه توان و امکانش برای نجات عزیزانی که در معدن محبوس هستند گام بر می‎دارد.

رئیس جمهور یادآور شد: امید داریم خداوند آنها را سلامت نگاه بدارند و زنده از معدن خارج شوند.

روحانی خاطرنشان کرد: شما عزیزترین دوستان و یارانتان در معدن گرفتار هستند و ما همه امکانات امدادی را بسیج می‎کنیم و بسیج کردیم.

رئیس جمهور تاکید کرد: این حادثه را مورد بررسی قرار می‎دهیم و معاون اول مامور این موضوع شده و وزیر کار نیز در حال حاضر در این مکان حضور دارند و در یک کمیته‎ای اعلام می‎کنیم چه کسی و چه کسانی مقصر بوده است.

روحانی افزود: خیلی مسائل وجود دارد و باید دید برای سلامت این معدن کسانی که بودن اقدام کردند و یا مقصر نبودند و مسئولان استان و وزارت‎خانه‎های مربوطه اقدام کردند.

وی گفت: هیچ فردی استثناء نیست و افرادی که قصور کردند باید مجازات شوند و دادگاه باید این افراد را مجازات کند و به اشد مجازات برسانند چون بحث جان است.

رئیس جمهور تاکید کرد: تعدادی از عزیزان از دست رفتند و ما نسبت به جان این افراد مسئول هستیم و این وظیفه قانونی ما است و همه مردم ایران در درد شما شریک هستند.

روحانی با بیان اینکه مقام معظم رهبری نسبت به وضع شما نگران است و پیام داده، گفت: با خانواده‎های عزیز معدن‌چیان صحبت کردم و گفتم تک تک کارگران وضعیتشان بررسی شود و وضع حقوقی آنها رسیدگی شود.

وی افزود: به آقای ربیعی دستور دادم بررسی کند و گزارش به من بدهد تا مشکلات کارگران رفع شود.

رئیس جمهور گفت: به وزیر مسکن دستور دادم برای افرادی که جان خود را از دست دادن برای مسکن خانواده‎هایشان اقدام شود.

وی افزود: به استاندار هم دستور دادم تک تک درب خانه‎های این عزیزان بروند و مشکلات آنها را تامین کنند.

رئیس جمهور گفت: تصور نکنید مسئولان در داغ و غم شما شریک نیستند و همه تلاش خود را در این راه بکار گیری خواهیم کرد.

وی بیان داشت: خانواده‎هایی که عزیزانشان را از دست دادند صحبت کردیم و مطمئن باشید این مسئله را دنبال می‎کنیم و خواسته‎های شما دنبال می‎شود.

رئیس جمهور افزود: وزیر کار یک ماه دیگر اینجا است و تمام قول‎هایی که به شما داده یک ماه دیگر بررسی کند و تا دیگر مشکلی نداشته باشیم.

روحانی تاکید کرد: هر مسئله و مشکلی که در اینجا است با دو وزیر در این مکان صحبت و با استاندار مطرح کنید.

وی بیان داشت: از طرف ملت بزرگ ایران به شما تسلیت می‎گویم و دلگرمی می‎دهم که مردم در کنار شما هستند./تسنیم