حسن روحانی، رئیس‌جمهور کشورمان، در مصاحبه‌ با برنامه "60 دقیقه" شبکه سی‌بی‌اس آمریکا در پاسخ به سؤالی درباره شعار "مرگ بر آمریکا" در ایران گفت: این شعار علیه مردم آمریکا نیست

رئیس جمهور در مصاحبه شبکه آمریکایی: مرگ بر آمریکا علیه مردم این کشور نیست

 

 

شرق پرس: رئیس‌جمهور کشورمان می‌گوید: “مردم ما به مردم آمریکا احترام می‌گذارند. مردم ایران به دنبال جنگ با هیچ کشور دیگری نیستند، اما در عین حال سیاست‌های آمریکا علیه منافع ملی مردم ایران بوده است.”
 
 
 
 
حسن روحانی، رئیس‌جمهور کشورمان، در مصاحبه‌ با برنامه “۶۰ دقیقه” شبکه سی‌بی‌اس آمریکا در پاسخ به سؤالی درباره شعار “مرگ بر آمریکا” در ایران گفت: “این شعار علیه مردم آمریکا نیست.”
 
 
 
روحانی در ادامه گفت: “مردم ما به مردم آمریکا احترام می‌گذارند. مردم ایران به دنبال جنگ با هیچ کشور دیگری نیستند، اما در عین حال سیاست‌های آمریکا علیه منافع ملی مردم ایران بوده است.”
 
 
 
روحانی بالاخص به حمایت دولت آمریکا از شاه – که با کمک سیا در سال ۱۹۵۳ میلادی دولت محمد مصدق را طی کودتایی سرنگون کرد – و نیز حمایت‌های این کشور از صدام حسین طی هشت سال جنگ تحمیلی بین عراق و ایران اشاره کرد.
 
 
 
به گزارش تسنیم وی گفت: “مردم این چیزها را فراموش نمی‌کنند. ما نمی‌توانیم گذشته را فراموش کنیم، اما در عین حال باید نگاه‌مان به آینده باشد.”