در این خبر به این موضوع اشاره نشده است که سفیر یمن از تهران به کجا فراخوانده شده است زیرا رئیس جمهور یمن نیز پس از فرار از یمن در عربستان به سر می برد.

رئیس جمهور فراری یمن سفیرش را از ایران فراخواند

 

شرق پرس:  شبکه اسکای نیوز عربی نوشت که دولت رئیس جمهور فراری یمن سفیر خود را از تهران فراخواند. این اقدام در اعتراض به سیاست های ایران در برابر یمن انجام شد.

 
 
 

عبدربه منصور هادی رئیس جمهور فراری یمن به همراه شماری از وزیران و مقامات ارشد کشوری و لشکری، هم اکنون در ریاض پایتخت عربستان سعودی مستقر است و دولت در تبعید تشکیل داده است.

 

البته در این خبر به این موضوع اشاره نشده است که سفیر یمن از تهران به کجا فراخوانده شده است زیرا رئیس جمهور یمن نیز پس از فرار از یمن در عربستان به سر می برد.

 

“ریاض یاسین” وزیر خارجه دولت در تبعید یمن نیز تهدید کرد روابط دیپلماتیک با تهران را قطع می کند.

 
وی همچنین گفت: در صورتی که کشتی ایرانی بدون کسب مجوز قبلی وارد آب های یمن شود همه اقدامات برای مقابله با این کشور بکارگرفته خواهد شد.
 

هلال احمر ایران یک فروند کشتی حامل کمک های بشردوستانه به سمت یمن اعزام کرده است. آب های یمن در محاصره نیروهای نظامی ائتلاف سعودی است.

 

سفارت یمن در تهران هم اکنون در اختیار دیپلمات های دولت در تبعید یمن (دولت رئیس جمهور فراری یمن) است.

 

دولت ایران همزمان با حفظ روابط با سفیر و دیپلمات های دولت در تبعید یمن در سفارت این کشور در تهران، دولت حوثی ها  (گروه انصارالله) در صنعا را به رسمیت می شناسد.

 

هم اکنون در یمن،‌ دو دولت در حال فعالیت هستند. دولت نخست هم اکنون کنترل صنعا پایتخت و ۹۰ درصد خاک یمن را در دست دارد و توسط ائتلاف حوثی ها و حزب کنگره ملی به رهبری علی عبدالله صالح رئیس جمهور سابق یمن تشکیل شده است.

 

دولت دوم به رهبری عبدربه منصور هادی رئیس جمهور فراری یمن در ریاض مستقر است.

 

دولت حوثی ها روابط خوبی با ایران دارد و از تهران حمایت می کند در مقابل دولت هادی مخالف سیاست های تهران است.

 

سازمان ملل متحد و سایر کشورهای جهان دولت هادی را به رسمیت می شناسند و هنوز هیچ کشوری به استثنای ایران، دولت حوثی ها را به رسمیت نشناخته است.

 

دولت هادی از حمله نظامی ائتلاف سعودی به یمن حمایت می کند در حالی که دولت حوثی ها به مقابله با این حملات برخواسته است.

 

عصرایران