رئیس سازمان حج و زیارت گفت: اگر با همين شيب و روند بخواهند ويزا صادر كنند، 50درصد پروازهاي ما در مرحله دوم اعزام‌هاي عمره لغو خواهد شد و ما به همين منظور بابت اين اتفاق از مردم عزيز پوزش مي‌خواهيم البته اميدواريم تا يكي‌دو روز آينده اين مشكل برطرف شود.

 

 رئیس سازمان حج و زیارت: احتمالا 50درصد پروازهای عمره لغو می شود

شرق پرس: پس از انتشار خبری مبنی بر کاهش سرعت صدور روادید عمره برای زائران ایرانی، حالا رئیس سازمان حج و زیارت از احتمال لغو ۵۰درصد پرواز‌های حج عمره خبر داده است.

 

سعید اوحدی از شیب تند کاهش صدور روادید عمره در روزهای اخیر از سوی طرف عربستانی خبر داد و تأکید کرد: درصورت حل نشدن این مشکل چاره‌ای جز تغییرات و جابه‌جایی جدی در برنامه پروازهای عمره نخواهد بود.

 

وی با بیان اینکه از ۱۰روز گذشته شاهد کاهش صدور روادید عمره در کنسولگری‌های عربستان در تهران و مشهد هستیم گفت: این اتفاق‌ شیب تندی دارد به‌طوری که تاکنون ۵۰درصد کاهش در صدور ویزا را شاهد بوده‌ایم‌‌.

 

اوحدی با بیان اینکه هم‌اکنون بیش از ۶۰هزار مجوز ویزای عمره با تأیید وزارت خارجه و حج عربستان برای صدور روادید عمره در کنسولگری‌های این کشور در تهران و مشهد وجود دارد، افزود: اگر روند کاهش صدور ویزا ادامه داشته باشد که متأسفانه تا امروز ادامه داشته و اگر تلاش‌های دستگاه دیپلماسی کشورمان به نتیجه نرسد و مشکل موجود تا روز سه‌شنبه( امروز) حل نشود، همانگونه که پیش از این نیز به اطلاع مردم رسیده مجبوریم در قالب اطلاعیه‌ای تغییرات و جابه‌جایی‌های جدی را در برنامه پروازهای عمره اعلام کنیم.

 

اگر با همین شیب و روند بخواهند ویزا صادر کنند، ۵۰درصد پروازهای ما در مرحله دوم اعزام‌های عمره لغو خواهد شد و ما به همین منظور بابت این اتفاق از مردم عزیز پوزش می‌خواهیم البته امیدواریم تا یکی‌دو روز آینده این مشکل برطرف شود.

 

به گفته وی درصورت لغو ۵۰درصد پروازها، تغییرات جدی در جابه‌جایی پروازها و گروه‌های قیمتی ایجاد خواهد شد و تمام خسارت‌ها برعهده شرکت‌های طرف قرارداد سعودی خواهد بود.تاکنون در مرحله اول اعزام‌های عمره حدود ۲۸۰هزار زائر ایرانی به عمره اعزام شده‌اند.

 

برنامه سازمان حج و زیارت این است که تا پایان مرحله اول اعزام‌های عمره – ۲۰اسفندماه- تعداد عمره گزاران ایرانی به مرز ۳۲۰هزار نفر برسد و در مرحله دوم اعزام‌های عمره که از ۲۱اسفند آغاز خواهد شد و تا ۲۷خرداد سال آینده ادامه خواهد داشت به ۷۵۰هزار زائر اعزامی در عمره برسیم./همشهری