اوحدی گفت: در جلسات متعددی که بین مسئولین ایرانی و عربستانی برگزار شد طرف عربستانی چندین بار به خاطر حادثه جده عذرخواهی کرده است.

رئیس سازمان حج و زیارت: طرف عربستانی چندین بار عذرخواهی کرد

 

 

شرق پرس: رئیس سازمان حج و زیارت گفت: با ورود آخرین زائران عمره‌گزار به کشور عملیات عمره بامداد جمعه پایان می‌یابد.

 

 
سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، با اشاره به پایان اعزام عمره‌گزاران به عربستان اظهار کرد: در حال حاضر مدینه منوره از زائران ایرانی خالی شده است.

 

وی در ادامه افزود: بر همین اساس آخرین زائران حاضر در مکه مکرمه عصر امروز به سمت جده حرکت می‌کنند و آخرین پرواز عمره‌گزاران ۴ بامداد جمعه وارد فرودگاه بین‌المللی امام خمینی خواهد شد.

 

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه در عمره سال ۹۳- ۹۴، ۴۱۰ هزار زائر به سرزمین وحی اعزام شدند گفت: بدین ترتیب پرونده عمره تا اطلاع ثانوی بسته خواهد شد.

 

اوحدی در خصوص آخرین اخبار از مجازات دو پلیس خاطی عربستان تصریح کرد: پیگیری‌های جدی در این مورد صورت گرفته است و دولت عربستان هیچ توجیحی برای تعلل در مجازات دو پلیس خاطی ندارد.

 

وی ادامه داد: از آنجا که شرط اعلام شده برای ادامه اعزام زائران ایرانی مجازات پلیس‌های خاطی است لذا طی اطلاعیه‌ای اعلام شد که اعزام عمره‌گزاران منوط به حصول اطمینان کامل از تأمین امنیت ایرانیان است.

 

رئیس سازمان حج و زیارت در پایان گفت: البته در جلسات متعددی که بین مسئولین ایرانی و عربستانی برگزار شد طرف عربستانی چندین بار به خاطر حادثه جده عذرخواهی کرده است.