رییس کل بانک مرکزی گفت: همانطور که بابک زنجانی در گذشته تاکنون بارها دروغ‌های زیادی را عنوان کرده است، اکنون هم هیچگونه مبنایی برای اثبات اینکه بابک زنجانی 22 میلیارد یورو دارایی نقدی دارد، وجود ندارد.

seif-bankmarkazi5

 

 

شرق پرس: ولی‌الله سیف با حضور در نمایشگاه مطبوعات در جمع خبرنگاران درباره صحت ادعای بابک زنجانی مبنی بر دارایی ۲۲ میلیارد یورویی وی گفت که این یک دروغ بزرگ و کذب محض است و هیچگونه اسنادی در این باره وجود ندارد.

 

 

وی تصریح کرد: همانطور که وی در گذشته تاکنون بارها دروغ‌های زیادی را عنوان کرده است، اکنون هم هیچگونه مبنایی برای اثبات اینکه بابک زنجانی ۲۲ میلیارد یورو دارایی نقدی دارد، وجود ندارد.

 

 

رییس کل بانک مرکزی این را هم گفت که تاکنون هیچ یک از بدهی‌هایی که وی قرار بوده به وزارت نفت برگرداند، واریز نشده و هیچ یک از حساب‌ها این موضوع را تایید نمی‌کند.

 

 

سیاستگذاری درباره سود بانکی در شورای پول و اعتبار اعلام می‌شود

رییس کل بانک مرکزی همچنین در پاسخ به خبرنگار ایسنا درباره اینکه هفته جاری اخبار متناقضی در مورد سود بانکی از سوی بانک‌ها و شورای پول و اعتبار اعلام شده و فعالین اقتصادی را دچار بلاتکلیفی کرده است، سرانجام این موضوع به کجا ختم خواهد شد؟ توضیح داد: اقتصاد به ثبات و آرامش نیاز دارد و چنین اخباری به هیچ عنوان به نفع فضای اقتصادی نیست. شورای پول و اعتبار آخرین مرجع سیاستگذاری در این رابطه بوده و هر چه تغییرات ایجاد شود سخنگوی این شورا اعلام خواهد کرد.

 

 

وی ادامه داد: شورای پول و اعتبار در مورد متغیرهای اصلی به ویژه نرخ سود بانکی حساسیت بالایی دارد و این موضوع را در دست بررسی خود قرار داده است. بنابراین اگر نتیجه خاصی به دست آید حتما سخنگوی شورا (رییس کل بانک مرکزی) و یا از طریق سایت بانک مرکزی اعلام خواهد شد.

 

 

آخرین خبر سیف از وام ۶۰ میلیونی مسکن

درحالی چند ماه از مصوبه شورای پول و اعتبار مبنی بر ورود بانک‌های تجاری به پرداخت وام ۶۰ میلیونی مسکن می‌گذرد و تاکنون این مصوبه به مرحله اجرا نرسیده که رییس کل بانک مرکزی در این باره توضیح داد: بانک‌ها در حال حاضر با کمبود منابع و نقدینگی مواجه بوده ولی بر اساس دستورالعملی به آنها اعلام شده که در حال مهیا کردن زمینه‌هایی برای ارائه وام ۶۰ میلیونی هستند.

 

 

سیف این را هم یادآور شد که با اقداماتی که بانک مرکزی در دست اجرا دارد و ورودی که به بازاربین بانکی داشته امیدواریم تا گشایشی در منابع بانک‌ها ایجاد شده و بتوانند وام ۶۰ میلیونی مسکن را در دستور کار قرار دهند.

 

 

روند واریز دارایی‌های بلوکه شده

رییس کل بانک مرکزی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه عنوان می‌شود روند واریز دارایی‌های بلوکه شده با مشکل مواجه شده است؟ گفت: به هر حال دارایی‌های بلوکه شده بعد از اجرای کامل برجام به طور کامل واریز خواهد شد اما فعلا به روال گذشته دریافت آنها ماهانه است.

 

 

به گفته وی، مبلغی حدود ۲۴ میلیارد دلار از دارایی‌های بلوکه شده مربوط به بانک مرکزی و پنج میلیارد دلار هم متعلق به دولت است که با اجرای کامل برجام آزاد خواهد شد.

 

 

به گزارش ایسنا, آخرین اظهارات سیف در رابطه با موسسات اعتباری غیرمجاز بود و وی بار دیگر در این مورد تاکید کرد که مردم از سپرده‌گذاری در موسسات غیرمجاز خودداری کنند چرا که ریسک آن بسیار بسیار بالاست. بنابراین محلی را برای سپرده‌گذاری انتخاب کنند که از ریسک قابل قبولی برخوردار باشد.