این پایگاه خبری نوشت: در حالی که رعایت حجاب در عربستان الزامی است، ملانیا ترامپ، میشل اوباما و شمار از سیاستمداران زن غربی در هنگام سفر به این کشور، این اصل را نادیده گرفته اند...

راز حجاب همسر ترامپ در واتیکان و بی‌حجابی‌ در عربستان

 

چرا همسر ترامپ در اروپا حجاب را رعایت کرده، اما در عربستان که کشوری اسلامی و رعایت حجاب در آن الزامی است، بدون حجاب بوده است؟

 
به گزارش العالم، انتشار تصاویر ملانیا ترامپ، همسر رئیس جمهور آمریکا، در دیدار با پاپ فرانسیس دوم در واتیکان که در آن سر خود را پوشانده است، این پرسش را به وجود آورده که چرا او در اروپا حجاب را رعایت کرد، اما در عربستان که کشوری اسلامی و رعایت حجاب در آن الزامی است، حجاب نداشت؟
 

 
پایگاه انگلیسی «ویک» با انتشار گزارشی دلایل رعایت حجاب توسط ملانیا ترامپ در واتیکان و بی حجابی او را در عربستان بررسی کرد.
 
این پایگاه نوشت: «در حالی که رعایت حجاب در عربستان الزامی است، ملانیا ترامپ، میشل اوباما و شمار از سیاستمداران زن غربی در هنگام سفر به این کشور، این اصل را نادیده گرفته اند».

«ویک» افزود: «ملانیا ترامپ در حالی هنگام دیدار با پاپ موهای خود را پوشانده بود که کلیسای کاتولیک نه حجاب را الزامی می داند و نه به رعایت آن تشویق می کند. حتی ایوانکا ترامپ که یهودی شده است نیز موهای خود را با توری مشکی پوشانده بود».

پایگاه ویک دلیل این امر را آن دانست که ملانیا اصالتی اسلوونیایی دارد و به شکل کلی، برای کلیسا و واتیکان احترام قائل است، به ویژه اینکه در مناطق کاتولیک سنتی زندگی می کرده است.
 

 
ملانیا ترامپ معتقد است که حتی هنگام ورود به کلیساهای کوچک در روستاها نیز باید موهای خود را بپوشاند، پس طبیعی است که این کار را هنگام دیدار با پاپ انجام دهد.
 

 
در سوی دیگر، بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی در جهان عرب اقدام ملانیا ترامپ را که بدون پوشاندن موهایش در عربستان حضور یافته بود، توهین به عربستان و فرهنگ آن به شمار آورده اند.