برای درمان افسردگی هم از دارو درمانی و هم از رفتار درمانی می‌توان استفاده کرد اما همکاری و میزان علاقه فرد برای رفع این مشکل اهمیت بیشتری دارد.
images
 
شرق پرس : افسردگی اختلالی جدی اما قابل درمان است که میلیون‌ها نفر را تحت تاثیر قرار می دهد و می‌تواند در زندگی عادی فرد ایجاد اختلال کند و موجب درد شدید نه فقط برای او بلکه برای اطرافیانش شود.
 
 
 
 
 ربابه غفار تبریزی در خصوص ایجاد انگیزه در یک فرد افسرده گفت: یک فرد افسرده انگیزه کافی ندارد و نسبت به خویشتن، جهان و اتفاقات آینده به گونه‌ای منفی فکر می‌کند که برای ایجاد انگیزه در او راهکارهای زیر پیشنهاد می‌شود.
 
 
  
۱-به چالش کشیدن افکار منفی 
۲-برنامه ریزی صحیح و کارآمد
۳-توجه به روابط بین فردی در خانواده 
۴-تشویق او برای تمایل به روابط سالم و جدید
۵-آموزش ارتباطات و جرات آموزی 
 
 
 
 
علائمی که یک فرد افسرده دارد:
 
۱- فرد افسرده به طور غیر عادی ناراحت و آسیب پذیر است 
۲- نگرشی منفی به زندگی پیداکرده است.
۳- کمتریا بیشتر از حد طبیعی می‌خوابدو می‌خورد. 
۴- فراموشکار، دو دل و بی‌برنامه شده است.
 
 
 
 
تشخیص افسردگی از روی چشم 
 
هر روز چشم‌های انسان چیزهایی را می‌بیند که مغز تصاویر ورودی از دو چشم را با هم ترکیب کرده و امکان درک فواصل را در فرد ایجاد می‌کند. 
 
 
 
 
دکتر استون میلر متخصص اعصاب از دانشگاه موناش ملبورن می گوید: در برخی افراد ممکن است هر چشم تصویر متفاوتی را در یک لحظه ببیند که این وضعیت غیر طبیعی است و مغز به جای ترکیب دو تصویر از دو چشم روی یک تصویر یک چشم تمرکز می‌کند. این پدیده که پرتاب ادراکی نام دارد می‌تواند به درک بهتر افسردگی و تشخیص بیماری کمک کند. 
 
 
 
 
 
مشارکت فرد در کم کردن افسردگی خود 
 
گفتنی است برای درمان افسردگی هم از دارو درمانی و هم از رفتار درمانی می‌توان استفاده کرد اما همکاری و میزان علاقه فرد برای رفع این مشکل اهمیت بیشتری دارد. 
 
 
 
 
 
 
 
باشگاه خبرنگاران