هنوز در خصوص تصمیم گیری در مورد پخش «ربنای» استاد شجریان در ایام ماه رمضان سال 96 خبری منتشر نشده است. موضوع این نامه در چند ساعت گذشته در شبکه های اجتماعی بازنشر شده است...

ربنای شجریان از تلویزیون پخش می شود؟

 

یک منبع آگاه روز پنجشنبه از نامه‌ای خبر داد که سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای رئیس سازمان صدا و سیما نوشته و در آن خواستار پخش «ربنای» محمدرضا شجریان در ایام ماه مبارک رمضان شد.
 
این منبع آگاه به ایرنا گفت: این نامه در حاشیه نشست روز گذشته چهارشنبه سوم خرداد اعضای کابینه «حسن روحانی» تسلیم «عبدالعلی علی عسکری» رئیس سازمان صدا و سیما شده است.
 
هنوز در خصوص تصمیم گیری در مورد پخش «ربنای» استاد شجریان در ایام ماه رمضان سال ۹۶ خبری منتشر نشده است. موضوع این نامه در چند ساعت گذشته در شبکه های اجتماعی بازنشر شده است.
 
استاد محمدرضا شجریان پیشتر بارها گفته بود که «ربنا» متعلق به مردم است. «ربنا» یکی از آثار استاد آواز موسیقی سنتی ایران و شامل چهار دعا از آیات قرآن است که همه با عبارت ربنا آغاز می‌ شود. شجریان ربنا را در دستگاه سه ‌گاه خوانده و با مرکب‌ خوانی (مدولاسیون یا راه گردانی) سری به دستگاه‌ ها و آوازهای دیگر ردیف موسیقی ایرانی از جمله آواز افشاری و گوشه عراق (صبا) می‌ زند و به سه‌ گاه برمی‌ گردد.
 
این اثر ۱۹ اردیبهشت سال جاری ثبت ملی شد و «زهرا احمدی پور» معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لوح ثبت ملی آن را به همایون شجریان فرزند محمدرضا شجریان اهدا کرد. استاد آواز ایران مدتی است به علت بیماری تحت مداوا است.