رقابت برای میزبانی از شهید مدافع حرم سعید کمالی میان سه شهرستان شرقی مازندران, ساری, میاندورود و نکا هر روز ایعاد جدیدی پیدا می کند و باید به فال نیک گرفت اما...

رقابت سه شهرستان برای میزبانی از یک شهید مدافع حرم !

 

 

به گزارش شرق پرس پس از رویدادهای اخیر و تحولات جنگی در جبهه نبرد خان‎طومان حلب در سوریه، مازندران ۱۳ شهید از بهترین فرزندان خود را تقدیم آرمان‎های انقلاب اسلامی و هر شهر خود را برای برپایی مراسم گرامیداشت شهدای مدافع وطن آماده کرد.

 

این در حالیست که به جز پیکر پاک شهید حبیب‎الله قنبری که در بهشهر تشییع شد بدن‎های مطهر ۱۲ شهید دیگر هنوز هم در شهرک سقوط کرده خان‎طومان باقی و تا امروز به وطن باز نگشته است.

 

نکته مهم در این بین رقابت نانوشته ۳ شهرستان ساری، نکا و میاندورود برای میزبانی از شهید سعید کمالی است آنهم در حالی که هنوز مشخص نیست چه زمانی قرار است پیکر این شهید بزرگوار آورده شود و یا اساسا امکان این اتفاق میسر خواهد بود یا مانند ابدان شهدای کربلا تا قیام قائم اهل محمد (عج) در غربت عاشورایی خواهند ماند.

 

این رقابت را می‎توان از بنرهای نصب شده در خیابان‎ها توسط دهیاری‎ها، بخشداری‎ها، فرمانداری‎ها، شهرداری‎ها، شورای های اسلامی شهر، شهرستان، روستا و دیگر ادارات فهمید که هرکدام به نحوی به دنبال میزبانی از عنوان یا اهلیت داشتن در مورد این شهید هستند و اینکه شهید متعلق به این شهر است.

 

اما ماجرای این سه شهرستان از این قرار است که شهید کمالی ساکن شهرستان ساری و شاغل در شهرستان میاندورود بود و به این دلیل اغلب امور زندگی شخصی و شغلی این شهید گرانقدر و تعاملات اجتماعی با مردم را در این دو شهرستان پیگیری می‎کرد اما به لحاظ ریشه و نسب به شهرستان نکا رجوع داشت که نکایی ها هم مدعی نکایی بودن شهید کمالی هستند.

 

حتی کار به جایی رسیده است که برخی در مراسم یادبود شهر مجاور هم تراکت‎های متبرک به تصویر شهید و البته شهر خود توزیع می‎کنند.

 

اگرچه رقابت برای میزبانی از شهید جسم متبرک و حتی نام پرافتخار مدافع حرم اهل بیت(ع) را باید به فال نیک گرفت اما مسئولان گرامی باید توجه داشته باشند که شهدا متعلق به یک ملت و تفکر بین‎المللی هستند آنان در ظرف تعلق یک شهر و یا استان نمی‎گنجند، شاید بهتر باشد مسئولان به جوانان بیکار و موانع ازدواج آنان و خانواده‎های بی کاشانه بیشتر همت و انرژی بگمارند نه این‎گونه به میزبانی از نام یک شهید مدافع حرم که از قید و بند اسارت خاک رهیده است.

 

 

 

 

 

 

تابناک مازندران