در حال حاضر سه شهر استان مازندران نام بهار نارنج را در ابتدای شهرهایشان ثبت کردند و سعی دارند نام شهرشان به‌ نام شهر بهار نارنج معرفی شود

bahar-narenj5

 

 

به گزارش شرق پرس برداشت گل بهار نارنج با بازشدن شکوفه‌های درخت نارنج در شهرها، روستاها و خیابان‌هایی که مزین به این درخت است در مازندران شروع شد.

 

 

 برداشت بهار نارنج در سطح معابر استان از روزهای بعد از تعطیلات نوروزی از درخت بهار نارنج آغاز می‌شود.

 

درخت بهار نارنج در سطح خیابان‌های شهرهای مازندران به وفور دیده می‌شود،این درختان چند سالی است که مورد توجه مسئولان شهری مازندران قرار گرفت و شهرداری‌‌ها اقدام به شماره‌گذاری درختان نارنج کردند.

 

به دلیل استقبال از برداشت گل بهار نارنج و پی بردن به خاصیت گل بهار نارنج مسئولان شهر ساری و بابل نیز برگزاری جشن بهار نارنج را در دستور کار دارند.

 

در این سال‌ها با پیگیری مسئولان شهرداری‌ها در مازندران کاشت نهال نارنج در اسفندماه انجام می‌شود که در حال حاضر نیز سه شهر استان نام بهار نارنج را در ابتدای شهرشان ثبت کردند و سعی دارند نام شهرشان به‌نام شهر بهار نارنج معرفی شود.

 

برگزاری جشنواره بهار نارنج در استان نیز از رونق مناسبی برخوردار شده است و مسئولان شهری بابل و ساری اقدام به برپایی جشنواره بهار نارنج در این شهرها می‌کنند.

 

به گزارش فارس، بهار نارنج آرامش ‌بخش و ضد هیجانات دستگاه عصبی است و در روزهای آینده اخباری از برپایی جشنواره بهار نارنج در مازندران شنیده می‌شود.