داماد اردوغان روایت جالب و ناگفته ای از شب کودتا را رسانه ای کرد که حاکی از آرامش رئیس جمهور ترکیه در مواجهه با بحران بود.

روایتی از 2 رکعت نماز اردوغان در شب کودتا

 

شرق پرس: وزیر نیرو و منابع طبیعی ترکیه که داماد رجب طیب اردوغان است، جزئیات شب کودتا در ترکیه را مطرح کرد و گفت که اردوغان در آن هنگام آرام بود و با خشم پیشنهاد مسئولان مبنی بر رفتن به یکی از کشورهای جزایر یونان را در هنگام حضورش در یکی از هتل‌های مارماریس در آن شب رد کرد.
 
 ایسنا نوشت: برات آلبایراک، وزیر نیرو و منابع طبیعی ترکیه و داماد رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در مورد جزئیات کودتا عنوان داشت که در شب ۱۵ ژوئیه به همراه اعضای خانواده‌اش در شهر مارماریس بود و نخستین تماس را در مورد تلاش برای کودتا از ضیاء ایلگن، شوهر خواهر اردوغان که مدرس بازنشسته است، دریافت کرد.
 
وی افزود: او به من گفت که احتمال تلاش برای کودتا در ترکیه وجود دارد و پس از آن رئیس جمهور را به اتاق دیگری به دور از جمع خانواده بردم و مساله را با او در جریان گذاشتم.
 
داماد اردوغان افزود: در آن هنگام، رئیس جمهور ترکیه تلاش کرد تا با تلفن با رئیس دستگاه اطلاعات و رئیس ستاد مشترک و نخست وزیر ارتباط برقرار کند و توانست با بنعالی ییلدیریم، نخست وزیر تماس بگیرد و در آن هنگام بود که مطمئن شد تلاشی برای کودتا صورت گرفته است.
 
آلبایراک خاطرنشان کرد: طبیعتا ما در این هنگام با فرماندار استانبول و مدیر امنیت این شهر و سایر مسئولان تماس برقرار کردیم و این که فرمانده نخست ارتش اعلام کرد که اقدامات کودتاچیان خارج از چارچوب دستورات ستاد ارتش است که این اقدام همزمان با تماس‌های مستقیم و هماهنگی‌های ما صورت گرفت و این امر نشانگر موفقیت آمیز بودن اقدامات برای به شکست کشاندن کودتا بود.
 
وی در مورد وضعیت روحی اردوغان در آن شب نیز گفت: در شب کودتا، اردوغان وضو گرفت و سپس دو رکعت نماز خواند تا پس از آن هدایت مقابله با کودتا را آغاز کند.
 
وزیر نیرو و منابع طبیعی ترکیه خاطرنشان کرد: تماس تلویزیونی که اردوغان با یک شبکه تلویزیونی در شب تلاش برای کودتا برقرار کرد، یکی از مسائل تعیین کننده در به شکست کشاندن کودتا بود و اردوغان اوضاع را در کشور تحت کنترل درآورد.