سرپرست کاروان قرآنی اعزامی به حج تمتع عنوان کرد: متأسفانه وضعیت اجساد در کانتینر‌ها خیلی وحشتناک است تا جایی که نزدیک به 100 جسد را داخل چادرهای بزرگ ریخته‌ و سپس داخل کانتینرها گذاشته‌اند و کف کانتینرها پر از خون است و در اطراف سردخانه‌ها بوی خون راه افتاده است.

 

 

شرق پرس: سرپرست کاروان قرآنی اعزامی به حج تمتع از وضعیت دلخراش قربانیان حادثه منا در داخل کانتینرها گفت.
 
 
 
ایکنا نوشت: صالح اطهری‌فرد، سرپرست کاروان قرآنی اعزامی به حج تمتع، درباره آخرین جست‌‌و‌ جو‌ها برای مشخص شدن وضعیت اعضای مفقود کاروان قرآنی اظهار کرد: از صبح امروز به همراه مسئولان بعثه و مدیران کاروان‌ها برای شناسایی قربانیان ایرانی حادثه منا به سمت سردخانه‌های نگهداری اجساد که در واقع کانتینرهایی هستند، آمده‌ایم.
 
 
 
وی افزود: در کنار سردخانه‌ها ال‌سی‌دی‌ بزرگی قرار داده‌اند که تصاویر هزار و ۱۰۷ جسد از صبح در این ال‌سی‌دی پخش شده است تا مدیران کاروان‌ها اجساد را چک کنند و آنهایی که فکر می‌کنند ایرانی هستند و شباهتی به ایرانیان دارند، به همراه کدی که روی آنها زده شده است، به مسئولان سعودی اعلام کنند تا بتوانند این اجساد را داخل سردخانه‌ها ببینند و در صورت اطمینان از ایرانی بودن و یا تشخیص هویت، ترخیص کنند.
 
 
 
اطهری‌فرد در ادامه گفت: بنده هزار و ۱۰۷ عکس از اجساد را از صبح دیده‌ام، اما هیچیک از سه مفقودی کاروان قرآنی در بین این عکس‌ها نبودند.
 
 
 
وی ضمن وخیم توصیف کردن وضعیت نگهداری اجساد ادامه داد: امشب نیز دو کانتینر دیگر که اجساد در داخل آنها روی هم تلنبار شده است، تخلیه می‌شوند و پس از عکسبرداری از اجساد، تصاویر را می‌بینیم تا در صورت وجود اجساد ایرانی، شناسایی انجام شود.
 
 
 
سرپرست کاروان قرآنی اعزامی به حج تمتع عنوان کرد: متأسفانه وضعیت اجساد در کانتینر‌ها خیلی وحشتناک است تا جایی که نزدیک به ۱۰۰ جسد را داخل چادرهای بزرگ ریخته‌ و سپس داخل کانتینرها گذاشته‌اند و کف کانتینرها پر از خون است و در اطراف سردخانه‌ها بوی خون راه افتاده است.
 
 
 
وی ادامه داد: خونابه‌ها از داخل کامیون‌ها جاری است، همه اجساد تغییر چهره داده‌اند و از قیافه افتاده‌اند. متاسفانه صورت‌ها له شده و سیاه شده است و بیشتر چهره‌ها قابل تشخیص نیست؛ بعضی از اجساد نیز مشخص است که ضربه مغزی شده‌اند و از بینی و گوش آنها خون آمده است.
 
 
 
وی اضافه کرد: یک سری از اجساد، کارت‌های شناسایی بر گردن خود دارند که تشخیص آنها راحت‌تر است اما کسانی که کارت شناسایی بر گردن نداشتند تشخیص آنها بسیار سخت بود و باید حدس می‌زدیم که کدام اجساد ایرانی هستند. سرمای سردخانه‌ها کم است که این اجساد بو گرفته‌اند و اطراف کانتینرها بوی تعفن می‌دهند.
 
 
 
اطهری‌فرد در ادامه گفت: هم‌اکنون کار شناسایی هزار و ۱۰۷ جسدی که از آنها عکس گرفته شده است به پایان رسید و عکس‌های اجساد دو کانتینر دیگر را امشب می‌بینیم.