رفیقدوست گفت: آیت‌الله هاشمی گفتند که برای برداشتن این تکلیف شرعی یا مقام معظم رهبری باید دستور رسمی بدهد، یا شورای نگهبان رد صلاحیت کند و یا ملت به من رأی ندهد

 

محسن رفیقدوست طی سخنانی در مراسمی که به مناسبت آغاز دهه فجر در مدرسه رفاه برگزار شد، گفت: من در سال ۹۲ خدمت آیت‌الله هاشمی رسیدم و ایشان در رابطه با حضور در انتخابات گفتند که من اگر هم در انتخابات ثبت‌نام کنم کارهایی کردم و حرف‌هایی زدم که تأیید صلاحیت نمی‌شوم و من هم گفتم اتفاقاً خدمت شما رسیدم تا بگویم که کاندیدا نشوید.

وی ادامه داد: چند روز بعد در منزل بودم که خبر ثبت‌نام ایشان را شنیدم و فردای آن روز پیش ایشان رفتم و ایشان گفتند که آیا قبول داری من مجتهدم؟ بعد هم گفتند که تکلیف شرعی بر گردن من گذاشته شد و چاره‌ای جز ثبت‌نام نداشتم که برای نمونه نامه پدر سه شهید را نشانم دادند.

رفیقدوست خاطرنشان کرد: آیت‌الله هاشمی گفتند که برای برداشتن این تکلیف شرعی یا مقام معظم رهبری باید دستور رسمی بدهد، یا شورای نگهبان رد صلاحیت کند و یا ملت به من رأی ندهد. نهایتاً فردای روز رد صلاحیت ایشان خدمت آیت‌الله هاشمی رسیدم و ایشان در رابطه با این موضوع بشاشیت داشت.

این فعال سیاسی همچنین تصریح کرد: در رحلت این ابرمرد هیچ کس در ایران اسلامی به اندازه مقام معظم رهبری تنها نشد چون ایشان دوستی بهتر از آیت‌الله هاشمی نداشته و اکنون نیز پیدا نمی‌کند و من به همه آنهایی که نفهمیده یا فهمیده در این رابطه اهانت و جسارت کردند توصیه می‌کنم که استغفار کنند./ ایسنا