روزنامه صهیونیستی نوشت: آن چه اسراییل را بیش از هر چیزی نگران می‌کند این است که بازپس‌گیری موصل و حکومت دولت شیعه عراق بر این شهر، هلال شیعه شکل خواهد گرفت

روزنامه صهیونیستی : آزادسازی موصل ایران را به قدرت جهانی تبدیل می کند

 
 
شرق پرس: یک روزنامه صهیونیستی در یادداشتی با اشاره به آغاز عملیات بازپس‌گیری موصل و شکست قطعی داعش در این نبرد، نوشت: دولت آمریکا با سیاست‌های ابلهانه خود به گروه‌های تحت حمایت ایران در عراق اجازه شرکت در این جنگ را داد که در نهایت ایران را به یک قدرت جهانی تبدیل خواهد کرد.
 
به نوشته روزنامه اورشلیم پست، عملیات بازپس‌گیری موصل که هفته گذشته آغاز شد نشان دهنده پایان داعش به عنوان یک نهاد کارآمد است شاید این جنگ ‌ماه‌ها به طور بینجامد اما داعش در نهایت بخش‌های زیادی ار خاک تحت کنترل خود در عراق و سوریه را از دست خواهد داد. ممکن است داعش ایدئولوژی خود را حفظ کند و تا حدی حاکمیتش را ابقا کند اما داعش بزرگ دیگر وجود نخواهد داشت.
 
تمام جهان اکنون روی موصل متمرکز شده است اما داعش هفته گذشته یکی از بزرگ‌ترین سمبل‌هایش را از دست داد. داعش در تابستان ۲۰۱۴ توانست شهر کوچک دابق را به تصرف درآورد و بلافاصله پرچم خود را در آن‌جا برافراشت تا به سمبلی برای ادامه جنگ و جذب افراد مایل به شرکت در این جنگ تبدیل شود اما نیروهای سوری بدون تقریباً هیچ جنگی توانستند این شهر کوچک واقع در ۴۰ کیلومتری شمال شرق حلب را فتح کنند.

اورشلیم پست در ادامه با اشاره به این که عملیات برای بازپس‌گیری موصل با سرعتی بیش‌تر از حد انتظار در حال پیشروی است، نوشت: داعش حاکمیت خود را از موصل اعلام کرد که بزرگ‌ترین شهر سنی‌نشین عراق به شمار می‌آید اما نتیجه این جنگ کاملاً مشخص است. در این مورد سیاست خارجی غلط آمریکا است که اجازه این کار را می‌دهد. سیاست خارجی واشنگتن در سال‌های اخیر برای موافقت با مشارکت گروه‌های شیعی تحت حمایت ایران در عملیات موصل باعث این اتفاق شده است. آن چه اسراییل را بیش از هر چیزی نگران می‌کند این است که بازپس‌گیری موصل و حکومت دولت شیعه عراق بر این شهر، هلال شیعه شکل خواهد گرفت که از ایران آغاز و پس از عراق و سوریه تا لبنان و دریای مدیترانه گسترده خواهد شد.

 
این روزنامه صهیونیستی هم‌چنین با اشاره به توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ و احتمال تبدیل شدن ایران به یک قدرت منطقه‌یی، نوشت: اسراییل این روزها رقابت‌های انتخاباتی آمریکا را از نزدیک دنبال می‌کند و نمی‌داند که اگر ایران به قدرت منطقه تبدیل شود، رییس جمهور جدید کاخ سفید چه تصمیمی خواهد گرفت. شاید مردم آمریکا به عنوان مثال در صورت به قدرت رسیدن دونالد ترامپ نگران چگونگی رفتار او با زنان باشند اما یک اسراییلی بیش‌تر به این نکته توجه می‌کند که کدام یک (دونالد ترامپ یا هیلاری کلینتون) را به عنوان رییس‌جمهور آمریکا ترجیح خواهد داد تا بتواند در برابر ایران بایستد./ایسنا