مدیرکل هواشناسی مازندران گفت: از روز پنجشنبه 12 فروردین‌ماه دور جدید بارش باران شدید همراه با کاهش دما در این استان شروع می‌شود و بارش باران در مازندران تا جمعه و روز طبیعت ادامه دارد.

روز طبیعت مازندران بارانی پیش بینی شد

 

 

به گزارش شرق پرس نوربخش داداشی در گفتگو با مهر افزود: بر اساس این گزارش با عبور جریان میانی از این استان از امروز دوشنبه نهم تا روز چهارشنبه یازدهم فروردین وضعیت ابرناکی همراه با بارش پراکنده باران توأم با رعدوبرق و باد شدید بر منطقه حاکم می‌شود.

 

 

وی اظهار داشت: از چهارشنبه‌شب جریان میانی جای خود را به سامانه بارشی شمالی می‌دهد که با ورود این سامانه به مازندران از روز پنجشنبه ۱۲ فروردین‌ماه دور جدید بارش باران شدید همراه با کاهش دما در این استان شروع می‌شود.

 

 

مدیرکل هواشناسی مازندران مهم‌ترین رخ داد ناشی از ورود سامانه جریان شمالی به مازندران را بارش برف در مناطق کوهستانی، اختلال در تردد خودروها، کاهش دما و مواج شدن دریای خزر اعلام کرد.

 

 

وی در ادامه بیان داشت: طبق پیش‌بینی هواشناسی سامانه بارشی شمالی تا جمعه در استان ادامه دارد و از روز شنبه با ورود سامانه جوی پایدار در استان به‌تدریج بارش‌ها قطع و هوای پایدار بهاری جایگزین می‌شود.

 

 

به گفته داداشی، هم‌اکنون هوای مازندران ابری همراه با بارش پراکنده باران است که این بارش‌ها در مناطق کوهستانی و ارتفاعات همراه با برف گزارش‌شده است.