ایران‌نژاد حالا معروف به پدر انجیر گلوگاه است و هنوز هم دغدغه درختانی را دارد که در جاده گلوگاه به دامغان کاشته است و در هر فرصتی به مسئولان و مردم می‌گوید که مراقب سلامت درختان انجیر باشند.

 

 

 

به گزارش شرق پرس به نقل از  روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاداسلامی شهرستان گلوگاه ، در آیین افتتاح دومین جشنواره انجیر گلوگاه از آقای علی اکبر ایران نژاد پدر انجیر گلوگاه که ۲۰ کیلومتر از حاشیه جاده گلوگاه به دامغان با خزینه شخصی خود درخت انجیر کاشته بود و با موتورسیکلتی که در اختیار داشت، روزها و سال‌های زیادی را به پرورش این نهال‌ها اختصاص داد تا تبدیل به درخت شوند تجلیل شد.

 

 

ایران‌نژاد حالا معروف به پدر انجیر گلوگاه است و هنوز هم دغدغه درختانی را دارد که در جاده گلوگاه به دامغان کاشته است و در هر فرصتی به مسئولان و مردم می‌گوید که مراقب سلامت درختان انجیر باشند.

 

 

او آن‌قدر به درخت انجیر علاقه دارد که هنوز هم با وجود کهولت سن، از پرورش نهال این درخت و فروش یا اهدای آن به مردم خسته نشده است و به همین دلیل، شادابی و نشاط خاصی در چهره او وجود دارد اما گاهی که از زحمات خود برای کاشت و نگهداری از درختان انجیر در جاده‌ گلوگاه می‌گوید و التماس می‌کند که شاخه‌های درختان را نشکنند! اشک‌هایش جاری می‌شود.

 

 

گفتنی است نقطه تمایز دومین جشنوراه انجیر گلوگاه با جشنواره سال گذشته در بررسی و پژوهش علمی انجیر است.

 

 

با توجه به فراخوان مقاله مدیریت جهاد کشاورزی گلوگاه ، ۱۵ مقاله ارسال شده به دبیرخانه این جشنواره پذیرفته شد که در دومین روز از برگزاری این جشنواره، ۴ مقاله منتخب ارائه شد.

 

 

مقالات “مروری بر جنبه های دارویی میوه انجیر با نگاهی به ظرفیت های موجود در جهت کشت و توسعه آن درشهرستان گلوگاه” تهیه شده توسط رضا پورفلاح سید محله و کمیل عسکری، “نقش وتاثیرسوپر جاذب های پلیمری درتوسعه باغهای انجیردیم در اراضی شیبدار استان مازندران” تهیه شده توسط حسین ملایی و مقاله “انجیر سفید و معرفی روش تکثیر بافت کشتی آن” تهیه شده توسط روزبه خادملو و علی اصغر ربیعی از جمله این مقالات ارائه شده بودند.

 

گفتنی است درپایان ارائه مقالات ۱۵ پژوهشگر که مقالات آنها در دومین جشنواره انجیر پذیرفته شده بود، تجلیل شدند

 

 

در ادامه از تمبر یادبود دومین جشنواره انجیر گلوگاه با حضور مسولان و پدر سه شهید حجازی رونمایی شد.

 

 

 گزارش تصویری آنچه که دومین جشنواره انجیر شرق مازندران گذشت را در ادامه ملاحظه می فرمائید:

 

 

 

jashnvareh-anjir31

 

 

jashnvareh-anjir31df

 

jashnvareh-anjir31dfda

 

jashnvareh-anjir31sd

 

jashnvareh-anjir31sdf

 

jashnvareh-anjir31ty

 

jashnvareh-anjir31we

 

jashnvareh-anjir31wew

 

 

jashnvareh-anjir312

 

jashnvareh-anjir3156