آیت الله لاریجانی گفت: کاندیدایی در جمع هواداران خود خطاب به آنان گفته است که ما آمده ایم حصر را بشکنیم. شما چه کاره اید که بخواهید حصر را بشکنید؟

 

 

آیت‌الله آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی :

🔹موضوع رفع حصر مسیر خاص خود را دارد و به فرض عدول شورای عالی امنیت ملی از مصوبه خود، کار قوه قضاییه برای رسیدگی قضایی آغاز می شود.

 

🔹عالی ترین نهاد امنیتی کشور در زمینه حصر تصمیمی را اتخاذ کرده است. رفع حصر نیز مانند سایر مصوبات شورای عالی امنیت ملی برای معتبر بودن پروسه خاص خود را دارد و اینکه بخواهیم عواطف مردم را برای ایستادگی مقابل این قبیل تصمیمات قانونی تحریک کنیم همان روح و باطن فتنه ۸۸ است.

 

🔹بر همین اساس به این قبیل رسانه ها و افرادی که تلاش می کنند به صورت زنجیره ای و همنوا چنین مسائلی را دائماً تکرار کنند و از این طریق فشار وارد آورند هشدار می دهیم که این بساط را جمع کنند وگرنه قوه قضاییه با اقتدار، خود این بساط را جمع خواهد کرد.

 

🔹به فرض که شورای عالی امنیت ملی مصوبه خود را ملغی کند و رفع حصر اتفاق بیفتد، در این صورت تازه کار قوه قضاییه برای رسیدگی قضایی به این موضوع آغاز می شود و تصمیم در مورد این اتهامات و نحوه رفتار با متهمان با قاضی رسیدگی کننده به پرونده و در چارچوب مقررات قانونی خواهد بود.

 

🔹کاندیدایی در جمع هواداران خود خطاب به آنان گفته است که ما آمده ایم حصر را بشکنیم. شما چه کاره اید که بخواهید حصر را بشکنید؟

 🔹در مناظره های انتخاباتی گفتند که قوه قضاییه در مبارزه با فساد بویژه در دولت قبل چه کار کرده است؟

🔹در تاریخ جمهوری اسلامی سابقه نداشته است که معاون اول رئیس جمهور در زمان تصدی، ۱۳ جلسه مورد تحقیق و محاکمه قرار گیرد و نهایتاً نیز حکم به محکومیت او صادر شود. آیا ما این کار را نکردیم؟

🔹 آیا ما به پرونده فساد ۳ هزار میلیاردی که از طریق قوه مجریه شکل گرفته بود رسیدگی نکردیم؟