در جلسه امروز مجلس مقیمی نماینده گلوگاه بهشهر و نکا علت دست دادن ظریف با رییس جمهور آمریکا را از او سوال کرد و گفت که وزیر خارجه نماینده ملت ایران بوده و عملا به نام ملت ایران دست داده است که ظریف نیز توضیحات کاملی در اینباره داد.

 

 

شرق پرس: وزیر امور خارجه کشورمان در جلسه امروز سه شنبه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به سوال یک نماینده درباره علت دست دادن با اوباما در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل پاسخ داد.
 
 
 
در این جلسه  مقیمی نماینده گلوگاه, نکا و بهشهر علت دست دادن ظریف با رییس جمهور آمریکا را از او سوال کرد و گفت که وزیر خارجه نماینده ملت ایران بوده و عملا به نام ملت ایران دست داده است.
 
 
 
 محمدجواد ظریف در پاسخ به این سوال گفت که معمولا روسای جمهور پس از سخنرانی خود در سازمان ملل جلسه را ترک می‌کنند و اوباما هم پس از سخنرانی جلسه را ترک کرد اما به نظر می‌رسد اوباما نه برای دست دادن با من بلکه برای دست دادن با رییس جمهور روحانی برنامه‌ریزی کرده بود. پس دست دادن من با رییس جمهور آمریکا اتفاقی بود اما آن‌ها برای روبرو شدن با رییس جمهور ایران برنامه داشتند که البته میسر نشد.
 
 
 آقای ظریف در این جلسه گفت آنچه من انجام دادم رسم ادب اسلامی بود چرا که اوباما به طرف من آمد و دست داد و این مجموعا یک دقیقه طول کشید. همچنین اوباما گفت که در خصوص برجام زحمت زیادی کشیده شده و باید در اجرای آن کوشا باشیم.
 
 
 
 
 
ایسنا