مهدی عبوری گفت: اعلام می کنم شهرداری با حمایت همه جانبه شورای شهر و شهروندان فهیم ، آگاه و متعهد خود را آماده کرده است تا این شهر را در صنعت توریسم به بالاترین حد ممکن برساند .

ساری باید مرکز توریسم ایران باشد

 

 

به گزارش شرق پرس به نقل از مرکز امور رسانه شهرداری ساری مهدی عبوری پس از بازدید از چند طرح گردشگری با ابراز تاسف از نرخ بالای بیکاری در شهرستان افزود : جز از رهگذر تبدیل استان به قطب گردشگری نمی توان مازندران را از معضل بیکاری رهایی بخشید.

 

 

 

عبوری مازندران را مظلوم ترین استان کشور عنوان کرد و گفت : استانی که می توانست هم قطب کشاورزی باشد و هم قطب صنعت گردشگری از آمار بالای بیکاری رنج می برد.

 

وی با تاکید بر اینکه استان مازندران حاصل خیزترین زمین زراعی ، بکر ترین جاذبه های طبیعی و تاریخی و هم از معنوی و نیروی انسانی زبانزد است، بیان داشت: در حالی که استانهایی با نیمی از ظرفیت مازندران به پیشرفت های چشمگیری دست یافتند، اما استان مازندران گرفتار عقب ماندگی شده است .

 

شهردار ساری تبدیل مازندران به قطب گردشگری و ساری به عنوان پایتخت توریسم ایران به عنوان تنها راه برون رفت از این شرایط توصیف کرد و خاطرنشان کرد : ما در ساری منتظر نمی مانیم و دست روی دست نمی گذاریم تا مسوولان بخواهند چاره اندیشی کنند بلکه با ایمان به راهی که آغاز کرده ایم می کوشیم با تدوین و ترسیم یک نقشه راه علمی و عملی مرکز مازندران را به پایتخت گردشگری تبدیل کنیم.

 

وی ادامه داد: اعتقاد راسخ داریم هم این راه رفتنی و این کار شدنی است.

 

شهردار ساری گفت: اعلام می کنم شهرداری با حمایت همه جانبه شورای شهر و شهروندان فهیم ، آگاه و متعهد خود را آماده کرده است تا این شهر را در صنعت توریسم به بالاترین حد ممکن برساند .

 

وی با برشمردن ویژگی های تاریخی ، طبیعی و علمی مرکز مازندران افزود : چنین شهری باید پایتخت توریسم ایران باشد و برای همین در کنار اقدامات انجام شده بدنبال آن هستیم که با احداث مراکزی مانند شهربازی ، شهرک نارنجستان ، پارک جنگلی کوهستانی سکوتپه ، پیاده راه سنگی و سنتی حد فاصل میدان ابن شهرآشوب تا ساعت و تبدیل بناهای فرسوده قابل بازآرایی به مراکز توریستی این راه را به سرانجام مقصود برسانیم.