جانشین رئیس سازمان بسیج در واکنش به یکی از شروط آمریکا برای فروش هواپیما به ایران مبنی بر اینکه عناصر سپاه نمی توانند از این هواپیما ها استفاده کنند گفت: آمریکا هواپیما بدهند ما اصلا سوار نمی شویم.

 

 
سردار علی فضلی جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پاسخ به سوال بسیج مبنی بر اینکه یکی از شروط آمریکا برای فروش هواپیما به دولت حسن روحانی این است که افراد تحت تحریم آنها نباید از این هواپیما ها استفاده کنند، واکنش شما به عنوان کسی که در لیست تحریم ها است چیست؟ گفت: تحریم هایی که آمریکایی ها از آن نام می برنند یک نوع فرافکنی است و آنها می خواهند عملیات روانی انجام دهند و می خواهند بگویند که حرفی برای گفتن دارند در صورتی که گوش ما از این حرف های بی ریشه و پوچ پر است.
 
 
وی افزود: اگر ما برای خداوند کاری انجام داده ایم و حالا قرار است که تحریم شویم هیچ چیز را از دست نداده ایم؛ آمریکایی ها همیشه ثابت کرده اند که ناصادق هستند.
 
فضلی ادامه داد: آمریکایی ها بهانه تراشی می کنند و با این عملیات روانی، بعضی از فرزندان عزیز انقلاب اسلامی را که منشا اثر هستند و در دفاع از ارزش ها و کیان انقلاب اسلامی قدم برداشته اند، تحریم کرده اند و این اقدام فقط بهانه هایی واهی است.
 
جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: خرید هواپیما از آمریکا جزو مراودات دولت محترم ما است اما طبق آنچه که مولای ما امام خامنه ای عزیز فرمودند آمریکایی ها قابل اعتماد نیستند و مذاکرات برای ما سودی ندارد چه بسا ضرر هم خواهد داشت، لذا دولت در قبال این گونه قراردادها با آمریکا باید به مردم پاسخگو باشد.
 
فضلی در واکنش به یکی از شروط آمریکا برای فروش هواپیما به ایران مبنی بر اینکه عناصر تحت تحریم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نمی توانند از این هواپیما ها استفاده کنند اظهار داشت: آمریکایی ها دروغ می گویند؛ آنها هواپیما بدهند ما اصلا سوار نمی شویم.
 
وی افزود: این شروطی که برای فروش هواپیما گذاشته اند با عزت جمهوری اسلامی همخوانی ندارد و دولتمردان ما باید به این قضیه توجه کنند؛ مگر عزت ما باید با چند هواپیما معاوضه شود؟ با عزتی که با خون مطهر شهدا به دست آمده است نمی توان معامله کرد؛ عزت دنیا و آخرت ما فراتر از این امکانات مادی است که آقایان در برنامه شان گنجانده اند و آمریکایی ها با این شروط مختل کننده به دنبال تسلیم مردم ایران هستند./بسیج پرس