فردوس حاجیان در سن 24 سالگی و دهه 60 با ساخت مجموعه شهرک الفبا یا همان بابا آب داد ، بابا نان داد در سوله کوچک صدا و سیمای مرکز مازندران به چهره ملی آموزشی مبدل شد...

سری سوم " شهرک الفبا" بروی آنتن می رود

 

به گزارش شرق پرس فردوس حاجیان معروف به عمو فردوس گفت که بعد از هشت سال وقفه در فعالیت ، ساخت سری سوم از برنامه شهرک الفبا را آغاز کرده است.

 

شهرک الفبا شیوه جدید آموزش حروف الفبا به کودکان بود که در دهه ۶۰ با بهره گرفتن از شعر و ترانه و به همراه موزیک توسط فرودوس حاجیان رواج یافت و برای کودکان دهه ۶۰ و ۷۰ تبدیل به خاطره شد.

 

حاجیان به ایرنا گفت که این برنامه که با همراهی صدا و سیما اجرا می شد و به خاطر ممنوع التصویر شدنش متوقف شده بود ، اکنون بار دیگر با همراهی صدا و سیما آغاز شده است.

 

وی افزود : با وجود این مشکلات ، اقدامات و بسترهای لازم برای اجرای این برنامه آموزشی همچون سرودن ۲ هزار دقیقه شعر ، ترانه و آهنگسازی انجام شده است .

 

معلم برگزیده جهان گفت : به کارگیری تصاویر برای آموزش کلمات ، استفاده از قصه ها و فرهنگ عامه و مهارت آموزی از جمله ویژگی های سری جدید شهرک الفباست که دانش آموزان در پایان دوره علاوه بر فراگیری کلمات ، مهارت شغلی نیز آموزش می بینند .

 

وی با تاکید بر جدی گرفتن فرهنگ ایرانی و اسلامی در سری جدید شهرک الفبا ، افزود : انجام این کار برای مقابله با هجمه های زیاد فرهنگی در برهه زمانی فعلی که تهاجم فرهنگی دشمنان وجود دارد ، ضروری است .

 

حاجیان گفت که در سری جدید شهرک الفبا همانند دو سری قبلی ، ‘ مهدا ‘ که برگرفته از کلمات مهربانی ، همکاری ، دوستی و آشتی است ، حضور دارد .

 

 ضبط شهرک الفبا سوم در قالب ویدیوهای شخصی

 

وی با اعلام این که معطلی هشت ساله برای ساخت تلویزیونی شهرک الفبا فرصتی برای فعالیت و ساخت به صورت شخصی بود ، اظهار داشت : برای این منظور تاکنون ضبط ویدیویی برنامه را با هزینه شخصی انجام دادم تا با گذشت زمان و خاک خوردگی برنامه به فراموشی سپرده نشود .

 

حاجیان که جانباز ۵۰ درصد جنگل تحمیلی است ، هدفش از این کار را باقی گذاشتن یادگاری برای دانش آموزان و نسل های آینده اعلام کرد و افزود : چون زمان موافقت صدا و سیما برای ضبط تلویزنی مشخص نبود از این روش برای نگهداشت داشته هایم استفاده کردم .

 

فردوس حاجیان جانباز ۵۰ درصد جنگ تحمیلی به دلیل فلج شدن ناگهانی عصب سمت راست صورتش پس از یک دوره بستری در بیمارستان شفا ساری این روزها مراحل درمان تکمیلی را در قالب فیزیوتراپی در منزل پشت سر می گذارد.

 

وی که در سن ۲۴ سالگی و دهه ۶۰ با ساخت مجموعه شهرک الفبا یا همان ‘بابا آب داد ، بابا نان داد ‘ در سوله کوچک صدا و سیمای مرکز مازندران به چهره ملی آموزشی مبدل شد ، ساخت سری دوم این برنامه آموزشی را نیز در همان زمان ها در صدا و سیمای کشور در تهران دنبال کرد.

 

فردوس حاجیان از میان ۲۰ هزار معلم برتر جهان به عنوان ۵۰ معلم برگزیده انتخاب شد. او که دارای مدرک دکتری از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران است یکی از نویسندگان کتاب های درسی دانش آموزان اول و سوم است .