کیم هفته گذشته در حالی که قصد داشت به صورت ناشناس به «ماکائو» سفر کند، در فرودگاه کوالالامپور مورد حمله 2 زن قرار گرفت و با وارد شدن سم به خونش، کشته شد.

 

پلیس مالزی که پیش از این پیونگ یانگ را به دست داشتن در قتل برادر تبعیدی رهبر کره شمالی متهم کرده بود، اعلام کرده که وی با استفاده از یک گاز شیمیایی مهلک کشته شده است.
 
به گزارش فارس، پزشکی قانونی مالزی اعلام کرد که نتایج بررسی علت مرگ «کیم جونگ نام» برادر رهبر کره شمالی که به طرز مشکوکی در این کشور کشته شده، مشخص شده است.
 
بر اساس این گزارش که در شبکه خبری راشاتودی پخش شد، کیم جونگ نام با استفاده از گاز اعصاب «وی ایکس» کشته شده است. پلیس مالزی این مسئله را بر اساس آثار به دست آمده از این عامل کشنده در صحنه قتل مشخص کرده است.
 
عامل وی ایکس گازی به شدت سمی و کشنده است که در ساخت سلاح‌های شیمیایی استفاده می‌شود و در رده‌بندی سازمان ملل، در ردیف سلاح‌های کشتار جمعی قرار گرفته است.
 
کیم هفته گذشته در حالی که قصد داشت به صورت ناشناس به «ماکائو» سفر کند، در فرودگاه کوالالامپور مورد حمله ۲ زن قرار گرفت و با وارد شدن سم به خونش، کشته شد.
 
ماکائو محل تبعید برادر رهبر جوان کره شمالی بود.
 
دولت مالزی اعلام کرده که یکی از دیپلمات‌های کره شمالی و یکی از کارمندان خطوط هوایی این کشور در قتل کیم جونگ نام و بر این اساس، پیونگ یانگ پشت پرده این قتل است.
 
کیم جونگ نام که از برادرش یعنی رهبر فعلی کره ۱۳ سال بزرگ‌تر است، تا سال ۲۰۰۱ به عنوان وارث پدر و رهبر بعدی کره شناخته می‌شد اما سفر سال ۲۰۰۱ وی به ژاپن با یک پاسپورت جعلی و تلاش برای بازدید از «دیزنی لند» در حومه توکیو، باعث شد که دیگر محبوبیت سابق را نزد پدر نداشته باشد.
 
وی ۲ سال بعد از کشور تبعید شد و از آن هنگام، به منتقد رژیمی که حالا دیگر نمی‌توانست نفر اولش باشد، بدل شد.