سناتور جمهوریخواه آمریکا اعلام کرد هرنوع توافق با ایران باید به این شرط باشد که این کشور موجودیت اسرائیل را به رسمیت بشناسد.

senator-usa

 

 
شرق پرس: سناتور جمهوریخواه آمریکا اعلام کرد هرنوع توافق با ایران باید به این شرط باشد که این کشور موجودیت رژیم صهیونیستی را به رسمیت بشناسد.
 

 باشگاه خبرنگاران به نقل از اسرائیل نشنال نیوز نوشت: مارکو روبیو،سناتور جمهوریخواه آمریکا اعلام کرد هرنوع توافق با ایران باید به این شرط باشد که این کشور موجودیت اسرائیل را به رسمیت بشناسد.

 
 
مارکو روبیو سناتور جمهوریخواه فلوریدا در جلسه سنا مدعی شد: دولت ایران می خواهد به قدرت سلطه گر در خاورمیانه و سراسر منطقه تبدیل شود. آنها کشتی تجاری را در آبهای بین المللی ربودند، حامی تروریسم هستند، تلاش کردند سفیر عربستان سعودی در آمریکا را ترور کنند و در آمیا بمب گذاری کردند.
 
 
روبیو با ادعای اینکه طرح ایران برای برنامه هسته‌ای دستیابی به بمب است افزود: ایران پول زیادی برای موشک‌های دوربرد هزینه کرد. آنها این کار را انجام داده‌اند؛زیرا این بخش دوم برنامه آنها است. آنها مانند کره شمالی تلاش کرده اند برنامه هسته‌ای خود را مخفی کنند و بگویند ما این را برای انرژی می‌خواهیم در حالی که نیازی به آن ندارند.
 
وی همچنین گفت: آنها می دانند در آینده نیاز به بمب هسته‌ای دارند. آنها می‌خواهند به یک قدرت هسته‌ای تبدیل شوند و بر همین مبنا تصمیم گرفتند بمب هسته‌ای تولید کنند.
 
 
روبیو گفت: کره شمالی همچنان بر سر قدرت است اما معمر قذافی از بین رفته است. دلیل این موضوع این است که کره شمالی به تسلیحات هسته ای دست یافته است. رهبر ایران در صد مناسبت مختلف در این زمینه صحبت کرده است. آنها هر جمعه شعار مرگ بر آمریکا و اسرائیل سر می‌دهند و بارها گفته‌اند شما را می‌کشیم. ما باید این موضوع را جدی بگیریم.
 
 
این سناتور با بیان اینکه گزاره برگ ایران و آمریکا با یکدیگر متفاوت است،افزود: گزاره برگ ایران می‌گوید تحریم‌ها فورا لغو می‌شود؛ اما گزاره برگ آمریکا می‌گوید برداشتن تحریم‌ها مرحله ای است. هر نوع توافق با ایران باید به شرط این باشد که این کشور موجودیت اسرائیل را به رسمیت بشناسد.