مدیر کل آموزش و پرورش مازندران در خصوص قبول شدگان برتر کنکور 94 در مازندران گفت: وحید بالازاده‌مرشت اهل بابلسر در رشته تحصیلی ریاضی فیزیک رتبه سوم کنکور سراسری را کسب کرد و معین‌ علا دانش‌آموز شهرستان نور رتبه هشتم رشته تجربی را در کنکور سراسری امسال از آن خود کرد.

konkor-1818

 

 

 

به گزارش شرق پرس سیدعلی قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در گفت‌وگو با فارس در ساری با اعلام اینکه دو دانش‌آموز مازندرانی در کنکور سراسری امسال درخشیدند، اظهار داشت: وحید بالازاده‌مرشت اهل بابلسر در رشته تحصیلی ریاضی فیزیک رتبه سوم کنکور سراسری را کسب کرد.

 

 

 

وی با بیان اینکه معین‌ علا دانش‌آموز شهرستان نور رتبه هشتم رشته تجربی را در کنکور سراسری امسال از آن خود کرد، افزود: هر دو دانش‌آموز در مدارس استعداد‌های درخشان تحصیل می‌کردند.

 

 

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران اضافه کرد: وحید بالازاده‌مرشت در مدرسه استعداد درخشان شهرستان بابل و معین علا در مدرسه استعداد درخشان آمل تحصیل می‌کردند.

 

 

این مسئول گفت: از تعداد ۳۷ هزار و ۷۵۶ نفر داوطلب ثبت‌نام شده در کنکور سراسری امسال در مازندران ۱۴ هزار و ۵۵۳ نفر مرد و تعداد ۲۲ هزار و ۲۰۳ نفر را زن تشکیل دادند.

 

 

قاسمی بیان کرد: امسال اقبال شرکت‌کننده‌ها در آزمون کنکور سراسری در کل رشته‌ها نسبت به سال قبل ۱۵ درصد کاهش داشت.

 

 

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه در کنکور سراسری امسال مردان در آزمون گروه ریاضی و فنی نسبت به زنان حضور پررنگ‌تری داشتند، گفت: رقابت زنان در کنکور سراسری امسال در برخی از رشته‌های مانند گروه علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان خارجی بیشتر از مردان بود.