شغل های عجیب, عنوان برخی از برنامه های احسان علیخانی در ماه عسل است. شغل عجیب همراه بیمار با درآمد 150 هزار تومان در 24 ساعت شاید یکی از کاندیدای برنامه ماه عسل در سال آینده باشد.

bimares1

 

 

 

شرق پرس: «همراه مریض» از جمله شغل‌های کاذب است که به تازگی در بیمارستان‌ها دیده می‌شود. در بسیاری از بیمارستان‌ها افرادی مستقر هستند که از طرف پرستاران، به بیمارانی که همراه‌ نیاز دارند معرفی ‌می‌شوند، تا در صورت تمایل به عنوان همراه مریض کنار آنها بمانند.

 

 

اقتصاد نیوز نوشت:  بیمارستان‌ها هزینه‌های افراد همراه را در بیمارستان‌های دولتی ۲۰ هزار تومان با غذا و ۹ هزار تومان بدون غذا و در بیمارستان‌های خصوصی تا ۴۰ هزار تومان در نظر می‌گیرند. اما بیمارانی که همراه ندارند، باید مبلغ بیشتری را پرداخت کنند تا بتوانند همراهی داشته باشند.

 

افرادی که می‌توانند به این نیاز بیماران پاسخ دهند، بابت هر ۲۴ ساعت کنار مریض ماندن ۱۰۰ هزار تومان تا ۱۵۰ هزار تومان دریافت می‌کنند و در صورتی که ۱۲ ساعت کنار مریض بمانند ۵۰ هزار تومان تا ۶۰ هزار تومان دریافت خواهند کرد.

 

اما مراکز و مؤسساتی نیز تشکیل شده‌اند و نیرو‌های خود را به بیمارستان‌ها اعزام می‌کنند تا همراه مریض بمانند. در این مراکز نرخ‌ها کمی متفاوت است.

 

کارمند یکی از این مؤسسات در پاسخ به اقتصادنیوز می‌گوید: بابت هر ۲۴ ساعت همراه ۱۰۰ هزار تومان دریافت می‌کند و در صورتی که همراه مریض دارای مدارک بهیاری باشد ۱۲۰ هزار تومان تا ۱۵۰ هزار تومان دریافت خواهد کرد.