طرح سلام سینما و سینما سیار با هدف آشتی دادن مخاطبان با هنر هفتم در دستور کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت یازدهم قرار گرفت...

سینما سیار در نکا و گلوگاه راه اندازی می شود

 

به گزارش شرق مازندران سرپرست معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت که سینمای سیار تا پایان امسال در سه شهرستان گلوگاه ، نکا و سوادکوه راه اندازی می شود.

 

محمد محمدی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : در این شهرها فضایی برای پخش فیلم مشخص شده و زمینه برای راه اندازی سینما سیار آماده است .

وی به فعالیت ۱۴ سینما در شهرهای مازندران اشاره کرد و گفت که حتی با راه اندازی سه سینمای سیار ، باز هم پنج شهرستان استان فاقد سینما هستند .

راه اندازی سینما سیار در کشور در قالب طرح ‘ سلام سینما ‘ از اواخر سال گذشته آغاز شد. بر اساس اعلام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار است یکصد سینمای سیار در مرحله اول در کشور راه اندازی شود.
طرح سلام سینما و سینما سیار با هدف آشتی دادن مخاطبان با هنر هفتم در دستور کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت یازدهم قرار گرفت .

سرور سینما سیار در تهران قرار دارد و تمامی دستگاههای پخش کننده فیلم در شهرستان ها به این سرور وصلند و به طور همزمان به تهران فیلم های به روز را آپلود کرده و نمایش می دهند.

 تجربه ناموفق راه اندازی سالن سینما

سرپرست معاونت هنری و سینمائی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از تجربه ناموفق راه اندازی سینما بعضی از شهرستان های استان به عنوان مهم ترین علت نبود سالن سینمایی در این مناطق یاد کرد.

وی گفت : در بعضی از این شهرها از جمله جویبار با وجود پیگیری و راه اندازی دوباره سینما ، اما استقبال و اقبال عمومی در این زمینه کم بود و به همین خاطر صنعت سینما در این مناطق زیان ده محسوب می شود.

 ۲ برابر شدن تعداد سینماهای مازندران در دولت یازدهم

محمدی با اشاره به اینکه هفت سینما تا قبل از سال ۱۳۹۳ در مارندران فعالیت می کرد ، گفت : با رشد ۲ برابری تعداد سالن های سینمائی استان به ۱۴ سالن افزایش یافته است .

وی از شقایق نوشهر ، هتل رامسر و حر قائمشهر به عنوان سینماهایی نام برد که بعد از سال ها تعطیلی دوباره فعالیت خود را از سر گرفتند .

سرپرست معاونت سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران افزود : با راه اندازی این تعداد سینمای جدید در استان ظرفیت صندلی های سینمایی از سه هزار و ۹۲۸ به پنج هزار و ۴۱۴ صندلی افزایش یافته است .

وی همچنین از افزایش سه برابری مخاطبان سینما در مازندران در دولت یازدهم خبر داد و گفت که تعداد تماشاچیان سینماهای استان از ۲۷۷ هزار و ۴۲۵ نفر در سال ۹۲ به ۸۶۰ هزار و ۸۲۰ نفر در سال ۹۵ افزایش یافته است .

سینماهای موجود مازندران که ظرفیت آنها پنج هزار و ۴۱۴ صندلی است ، در ۱۲ شهر استان واقع هستند .
مازندران دارای ۲۲ شهرستان و ۵۸ شهر است .