نماینده هیأت نجات غریق و غواصی استان در شرق مازندران گفت: یکی از بزرگترین ضعف‌های آتش‌نشانی و هلال‌احمر شهرستان‌های بهشهر و گلوگاه نداشتن لباس غواصی است.

شرق مازندران از کمبود تجهیزات ناجیان غریق رنج می برد

 

 

به گزارش شرق پرس نماینده هیات نجات غریق و غواصی استان در شرق مازندران با انتقاد از توزیع ناعادلانه امکانات طرح‌های سالمسازی دریا در استان گفت: ناجیان غریق در منطقه ممنوعه بهشهر فاقد امکانات هستند.

 

 

مهدی ستونه در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: نداشتن سرویس ایاب و ذهاب، کمبود آب آشامیدنی در کنار ساحل، نبود نیروی انتظامی در منطقه میانکاله، نبود آمبولانس، نداشتن چادر و بویه نجات، ندادن حقوق به موقع ناجیان از جمله مشکلات عدیده ناجیان غریق این منطقه است.

 

 

تصریح کرد: قایق امداد جی‌می‌نی و شناور جت اسکی وسایلی ضروری برای تسریع در نجات جان افراد در زمان طلایی نجات است و ناجیان غریق منطقه ممنوعه شهرستان بهشهر فاقد این امکانات هستند.

 

 

وی با بیان اینکه قایق امداد جی‌می‌نی و شناور جت اسکی برای ۱۰ شهر ساحلی مازندران توسط استانداری خریداری شد و اواخر مرداد به شهرداری‌ها تحویل داده شد، اظهار کرد: برای طرح صدف دریای بهشهر که تنها ۵۰ متر فضای شنای آقایان را در بر می‌گیرد یک قایق امداد جی‌می‌نی و یک شناور جت اسکی تحویل داده شد و این در حالی است که به ۶۵ کیلومتر ساحل منطقه ممنوعه هیچ شناوری تعلق نگرفت.

 

 

دبیر هیأت نجات غریق و غواصی شهرستان بهشهر یادآور شد: در سال گذشته شهرستان بهشهر با نداشتن حتی یک غرق شده در دریا؛ رتبه نخست را در سطح استان و کشور کسب کرد.

 

 

ستونه با بیان اینکه از ابتدای خرداد امسال تابحال در ساحل شهرستان بهشهر ۷۳ نفر نجات یافتند که ۵۴ مرد و ۱۹ زن بودند، گفت: متأسفانه تنها یک غرق شده در خارج از محدوده در این منطقه رخ داده که در ساحل زمین‌های بندرامیرآباد مردی اهل مشهد غرق شد و البته برای آن محدوده نیز درخواست نیروی ناجیان غریق داده بودیم که موافقت نشد.

 

 

وی افزود: متأسفانه در زمان غرق شدن یک فرد همه ناجیان را بازخواست می‌کنند اما به درخواست‌های ما برای خدمات و امکانات موردنیاز رسیدگی نمی‌شود.

 

 

نماینده هیأت نجات غریق و غواصی استان در شرق مازندران گفت: یکی از بزرگترین ضعف‌های آتش‌نشانی و هلال‌احمر شهرستان‌های بهشهر و گلوگاه نداشتن لباس غواصی است.

 

 

ستونه اظهار کرد: تنها یک جت اسکی که در سال‌های گذشته اداره ورزش و جوانان بهشهر در اختیار هیأت نجات غریق شهرستان و ناجیان غریق منطقه ممنوعه قرار داده بود پس از ۴ سال استفاده احتیاج به تعمیر دارد و هیچ ارگانی مسئولیت پرداخت هزینه تعمیر ۸ میلیون تومانی آنرا نمی‌پذیرد.

 

 

وی در پایان گف : مدت ۲ ماه است که هیأت نجات غریق شهرستان بهشهر سرپرست رسمی ندارد و در این مدت معاون مدیرکل اداره ورزش و جوانان مازندران؛ سرپرست موقت این هیأت است که قدردان پیگیری‌های مجددانه وی در باره مشکلات ناجیان غریق این شهرستان هستیم.