آیت الله آملی لاریجانی گفت: اینکه عده‌ای اصرار بورزند که فلان امام جمعه و یا رئیس قوه قضائیه که منصوبین رهبری هستند، رای نیاورند بسیار عمل قبیح و زشتی بود.

می گفتند برای اینکه فلانی در مازندران رای نیاورد باید به افراد ناشناس رای دهیم

 

 

به گزارش شرق پرس به نقل از میزان,  آیت الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه صبح امروز در نشست با روسای کل دادگستری سراسر کشور اظهار کرد:  اینکه برخی اصرار بورزند یک امام جمعه و یا رئیس قوه قضائیه که منصوبین رهبری هستند، رای نیاورند عمل بسیار قبیح و زشتی بود.

 

در انتخابات می خواستند فلانی و فلانی رای نیاورد

 

آیت الله آملی لاریجانی در ادامه با آسیب شناسی عمل قبیح و زشتی که در ایام انتخابات از سوی ضد انقلاب خارج نشین صورت گرفت و همراهی برخی داخلی ها را به همراه داشت، گفت: شناخت و آسیب شناسی عمل قبیح و زشتی که در ایام انتخابات صورت گرفت و مختص این انتخابات هم نبود بسیار حائز اهمیت است و باید پیرامون این پدیده روشنگری صورت گیرد.

 

وی ادامه داد: از چندین ماه قبل از انتخابات عده ای ضد انقلاب خارج نشین و مخالفان نظام به این فکر افتادند که برخی از چهره‌های این نظام خصوصا منصوبان رهبری را از ورود به مجلس خبرگان منع کنند.

 

رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه از ضد انقلاب خارج نشین انتظاری بیش از این نیست، گفت: آن چیزی که قیافه قبیح و زشتی داشت این بود که عده‌ای در درون کشور هم نقشه ضد انقلاب خارج نشین را اجرا کردند.

 

آیت الله آملی لاریجانی تصریح کرد: در انتخابات گروه‌ها آزادند که لیست ارائه کنند؛ اما اینکه عده‌ای اصرار بورزند که فلان امام جمعه و یا رئیس قوه قضائیه که منصوبین رهبری هستند، رای نیاورند بسیار عمل قبیح و زشتی بود.

 

وی در ادامه با طرح این سئوال که چرا باید مسئولان در داخل کشور با ضد انقلاب خارج نشین همنوا شوند، گفت: از چندین ماه قبل از انتخابات علیه رئیس قوه قضائیه تبلیغات گسترده کردند که چرا بر احکام قصاص و حدود پافشاری می‌کند؛ خب این پافشاری که علامت ایمان است.

 

رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: در ایام انتخابات چنین می‌گفتند که برای اینکه فلانی در مازندران، فلانی در تهران، فلانی در کرمان و فلانی در خراسان رای نیاورد، باید به افراد ناشناس رای دهیم و در این راستا لیست هم ارائه کردند.

 

آیت الله آملی لاریجانی اظهار کرد: علیرغم تمام تبلیغات سوء مردم به صحنه آمدند و در دهان ضد انقلاب زدند و در مازندران بالاترین رای به کسانی دادند که آن‌ها نمی‌خواستند.

 

وی گفت: در این رابطه بحث شخصی مطرح نیست بلکه این بحث مطرح است که عده‌ای چطور به آسانی از قبح این کار گذشتند؛ اینکه عده‌ای در داخل همراستا با ضد انقلاب خارج نشین لیست ارائه دهند و همان حرف‌های آنان را تکرار کنند، عمل زشتی بود که باید تبیین شود.

 

آیت الله آملی لاریجانی تصریح کرد: کسانی که مدعی همراهی با رهبری هستند آیا واقعا همراهی کردند، آیا رهبری هم همین را می‌خواستند که عده‌ای به دنبال حذف منصوبان ایشان باشند، قبح این کارخیلی زیاد بود.

 

رئیس دستگاه قضا بیان داشت: متاسفانه عده‌ای در حالت غبار آلودگی فضا کارهایی انجام دادند و بعد هم گفتند همه چیز را فراموش کنیم، اما باید برای مردم روشن شود که اینها چه کردند و از این به بعد می‌خواهند چه کنند.

 

وی خاطر نشان کرد: ما باید برای مردم روشنگری کنیم و ما مطمنیم که مردم ولایت مدار ما دنبال اینها نخواهند رفت.

 

 برجام

 

آملی لاریجانی در ادامه به تحولات سیاسی اتفاق افتاده در کشور در سال ۹۴ اشاره کرد و بیان داشت: دولت در زمینه تصویب برجام که باید در صحنه عمل آثار مهمی داشته باشد، تلاش مهمی را انجام داد و همه قوا هم در صحنه بودند و در راس همه مقام معظم رهبری بودند که با تعیین خطوط قرمز، مذاکرات را هدایت می‌کردند و روسای قوا که به محضر مقام معظم رهبری مشرف می‌شدند، ایشان بحث‌های مهمی را در این زمینه ایراد می‌فرمودند.

 

وی در ادامه با اشاره به تایید مشروط برجام توسط مقام معظم رهبری تصریح کرد: ما امیدواریم برجام بتواند مسیر کار دولت را تسهیل کند و تصویب این سند اقدام قابل توجهی بود؛ اما کشورهای سلطه گر فشارهای جانبی زیادی وارد می‌کنند و باید ببینیم برآیند این توافق چه خواهد بود.

 

رئیس دستگاه قضا ادامه داد: علی القاعده با توجه به آنچه که در متن برجام مندرج شده این سند باید آثار خوبی برای کشور داشته باشد،  البته در متن و حاشیه‌های آن مطالبی را آورده‌اند که باید ببینیم که در صحنه عمل چه می‌شود.

 

انتخابات

 

آیت الله آملی لاریجانی در ادامه با اشاره به انتخابات اخیر برگزار شده، اظهار کرد: انتخابات یک امتحان بزرگ الهی برای همه بود و مردم در آن واقعا خوش درخشیدند و ۶۲ درصد از واجدین صلاحیت رای دادن در این انتخابات شرکت کردند.

 

وی مشارکت مردم در انتخابات اخیر برگزار شده را بسیار قابل توجه توصیف کرد و بیان داشت: در بسیاری از کشورهای مدعی دموکراسی حضور مردم در انتخابات به ۵۰ درصد هم نمی‌رسد؛ اما در نظام جمهوری اسلامی با وجود تبلیغات زیاد دشمنان حضور مردم در پای صندوق‌های رای بسیار پر معنا بود.

 

رئیس دستگاه قضا حضور مردم در پای صندوق‌های رای را اظهار کردن پذیرش نظام توسط آنان دانست و خاطر نشان کرد: در نزدیکی‌های هر انتخابات دشمنان نظام با تمام ابزارها برای مایوس کردن مردم و مشوه کردن کار مجریان و ناظران انتخابات به میدان می‌آیند؛ اما ما شاهد بودیم که در انتخابات اخیر علی رغم همه فریب کاری‌ها مردم به میدان آمدند و امتحان خوبی را نزد حق تعالی پس دادند.

 

آیت الله آملی لاریجانی تصریح کرد: مردم ما با وجود فشارهای زیادی که در رابطه با رکود اقتصادی، مشکلات معیشتی و عدم اشتغال جوانان به آنان وارد می‌شود و ما با تمام وجود آنها را لمس می‌کنیم، برای ابراز وفاداری به نظام به صحنه آمدند و این مسئله بسیار حائز اهمیت است.

 

وی با بیان اینکه مسئولان در این بستر و با توجه به وفاداری مردم به نظام، وظایف مهمی را برعهده دارند، اظهار کرد: خدمت به مردم هم مقتضای عقل است و هم مقتضای شرعی دارد و باید خدمت به مردم را عبادت تلقی کنیم.

 

رئیس دستگاه قضا ادامه داد: روسای دادگستری ها باید علی رغم مشکلات موجود در راه خدمت به مردم کوشا باشند و این مشکلات نباید ما را از خدمت به مردم مایوس کند و ما باید برای خدمت جهادی به مردم کمربندها را محکم ببندیم.