دکتر میراحمدی امام جمعه گلوگاه با بیان اینکه در سال جاری قرار است سد گلورد به بهره برداری برسد، هشدار داد: استاندار مازندران بداند که اگر از سد گلورد بهره برداری شود و سهم گلوگاه تامین نشود اعتراض خواهیم کرد.

میراحمدی امام جمعه گلوگاه :تامین نشدن سهم آب گلوگاه از سد گلورد اعتراض مردم شهرستان را در پی خواهد داشت

 

شرق مازندران: حجت الاسلام سید ابراهیم میراحمدی در خطبه های نماز جمعه امروز در مصلی گلوگاه در میان نمازگزاران این شهرستان، با بیان اینکه بیشترین پرونده های خشونت های خانوادگی در دنیا مربوط به ایران است، اظهار کرد: اولین اثر مخرب ماهواره در ایران و پخش فیلم های خشن با هدف ترویج خشونت در میان جوامع اسلامی و به ویژه ایران است تا به مرور قباحت رفتارهای خشونت آمیز در میان مردم شکسته شود و میان اعضای خانواده ها درگیری ایجاد کنند که باید رفتارهای خشونت آمیز در مراحل اولیه در خانواده ها کنترل و یا با مشاوره رفع شود و در غیر این صورت یک فاجعه و آسیب بزرگ به جامعه وارد می کند.

وی با بیان اینکه دومین اثر مخرب ماهواره سست شدن بنیاد خانواده است، افزود: نابودی و فروپاشی خانواده ها و رواج طلاق در جامعه هدف دشمن است که با ساخت فیلم های غیراخلاقی و نشان دادن مسائل منفی در پی دست یابی به این هدف هستند که حتی بسیاری از زوج ها از یکدیگر طلاق نگرفتند و در یک خانواده زندگی می کنند اما روابط آن ها سرد شده و در زیر یک سقف جدا از یکدیگر زندگی می کنند.

 میراحمدی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از آثار مخرب ماهواره و استفاده نادرست از اینترنت؛ افزایش دختران فراری از خانواده در کشور است که بخشی از این دختران به بهانه آزادی به کشورهای اروپایی پناهنده می شوند و تعدادی از آن ها نیز با فرار از خانواده در شهرهای دیگر و در شرایطی نامناسب زندگی می کنند.

امام جمعه گلوگاه تاکید کرد: سازمان آموزش و پرورش مسئولیت خطیری را برعهده دارد تا دانش آموزان را به مسائل دینی سوق دهد و با ارزش های اسلامی آشنا کند و از سوی دیگر تاثیرات مخرب ماهواره و اینترنت را برای آن ها آگاهی بخشی کند و همچنین صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران باید مانند یک دانشگاه عمل کند و با فیلم ها و برنامه های آموزنده ارزش های اسلامی را ترویج دهد.

میراحمدی با بیان اینکه بدحجابی یکی دیگر از آثار مخرب ماهواره است که در این زمینه امر به معروف و نهی از منکر در ایران به عنوان جامعه اسلامی بسیار ضعیف عمل می کند، گفت: تنوع طلبی از آثار مخرب ماهواره است که در روابط زناشویی و در تجمل گرایی و بسیاری از زمینه های دیگر تاثیر منفی گذاشته و به همین دلیل آمار طلاق هر روز در کشور در حال افزایش است.

وی افزود: از دیگر اثرات مخرب ماهواره فاصله گرفتن مردم از ساده زیستی و زندگی معنوی است در حالی که زندگی معنوی موجب رشد و تکامل انسان می شود و با تبلیغات منفی ماهواره هر روز زندگی ها به سمت تجمل گرایی و خرید وسائل لوکس می رود که مردم با پرداختن به ظواهر زندگی از معنویات دور می شوند.

امام جمعه گلوگاه با بیان اینکه افزایش بی غیرتی، بی عفتی، بلوغ زودرس و بسیاری از موارد منفی دیگر از اثرات مخرب ماهواره است، عنوان کرد: همه باید برای مبارزه با ماهواره بسیج شوند تا این عامل مخرب را از جامعه اسلامی حذف کنیم و از طرفی برای مبارزه با اثرات منفی اینترنت نباید آن را حذف کرد زیرا این کار پاک کردن صورت مسئله است؛باید برای جلوگیری از جنبه های منفی آن حساب شده و با برنامه ریزی عمل کرد.

میراحمدی با اشاره به اینکه در سال جاری قرار است بهره برداری از سد گلورد آغاز شود و مردم و کشاورزان شهرستان گلوگاه به آب این سد نیاز دارند، تاکید کرد: استاندار و مسئولان استانی مازندران بدانند که اگر از سد گلورد بهره برداری شود و به شهرستان گلوگاه سهمی از آب آن تعلق نگیرد قطعا مردم این شهرستان اعتراض خود را به مقامات کشوری می رسانند.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان های بهشهر، نکا و گلوگاه در شرق مازندران یکپارچه، متحد و برادر هستند و هر سه شهرستان مشکل کم آبی دارند که باید در بهره برداری از سد گلورد همه بهره مند شوند.

امام جمعه گلوگاه اظهار کرد: امکانات بهداشتی در شهرستان گلوگاه بسیار کم است و یک بیمارستان مجهز و کلینیک تخصصی ندارد، مردم این شهرستان برای مداوا باید به شهرستان های دیگر بروند و هر چند وضعیت بهداشتی شهرستان های بهشهر و نکا از گلوگاه بهتر است اما همچنان وضعیت مطلوبی ندارد و مسئولان کشوری و استانی برای بهبود وضعیت مراکز بهداشتی شرق مازندران باید اقدامی اساسی انجام دهند.

 

 

 

 

 

ایسنا