شهید فیروزآبادی در دهه آخر ماه صفر سال پیش در دفاع از حرم حضرت زینب (س) در سوریه به شهادت رسید و پیکر پاکش 19 آذر 94 همزمان درنکا تشییع و خاکسپاری شد.

 

به گزارش شرق پرس ( شرق مازندران) نخستین سالگرد شهید عبدالرحیم فیروزآبادی اولین شهید مدافع حرم نکا با حضور مسئولان ، خانواده های شهدا و اقشار مختلف مردم در مسجد سعادت مهرآباد نکا برگزار شد.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس در این مراسم گفت: شهدا دارای ارزش و مقام بالایی هستند و از آنان به عنوان اولیای الهی یاد شده است.

 

حجت الاسلام علی شیرازی با گرامیداشت نام و یاد شهدا افزود : شهدای ما در استمرار حرکت پیامبر(ص)، امامان و امام راحل در این مسیر گام نهادند و با اطاعت از رهبری جانانه جنگیدند و به آرزوی شیرین شهادت رسیدند.

 

مراسم گرامیداشت نخستین شهید مدافع حرم نکا برگزار شد

 

وی ادامه داد : شهدای ما با انس و الفتی که با خدا، قرآن، اهل بیت(ع) و امام و رهبری داشتند؛ بذر ایمان را در جامعه کاشتند و اکنون دنیا شاهد این عظمتی است که توسط شهدای ما ایجاد شده است و مظلومان جهان در آرامش هستند.

شیرازی گفت : اکنون دنیا با تاسی و الگوبرداری از فرزندان ما در طول هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم، خواهان استقلال و آزادی و غلبه بر دشمن است.

وی افزود : قیام خون شهدای مدافع حرم و تبعیت از ولایت فقیه ، جهان را از سلطه استکبار رهایی خواهد بخشید که باید در استمرار راه ولایت استوارتر از گذشته گام برداریم.

در این مراسم علاوه بر مداحی ، کلیپی از شهدا پخش شد و همچنین از تمبر یادبود شهیدان عبدالرحیم فیروزآبادی و حسین مشتاقی دو شهید مدافع حرم محله مهرآباد نکا رونمایی شد.

شهید عبدالرحیم فیروزآبادی در دهه آخر ماه صفر سال پیش در دفاع از حرم حضرت زینب (س) در سوریه به شهادت رسید و پیکر پاکش ۱۹ آذر ۹۴ همزمان با سالروز رحلت پیامبر رحمت (ص) تشییع و خاکسپاری شد.
به گزارش ایرنا وی نخستین شهید از پنج شهید مدافع حرم شهرستان نکاست . شهید فیروزآباد متولد ۱۳۶۴ است و در زمان شهادت ۳۰ ساله ، متاهل و دارای ۲ فرزند دختر یک و چهار ساله بود. پیکر مطهر این شهید در گلزار شهدای روستای آبلوی نکا در کنار مزار شهدا مدفون است.