یوسفی سرپرست میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان گلوگاه گفت: گرمابه تاریخی و 300 ساله روستای ریحان آباد این شهرستان به موزه مردم شناسی تبدیل می شود.

گرمابه 300ساله ریحان آباد گلوگاه موزه مردم شناسی می شود

 

 

 

به گزارش شرق پرس حسین یوسفی  در گفت و گو با خبرنگاران افزود : این گرمابه از جمله آثار میراثی و در حال بازسازی و مرمت است و در نظر داریم آن را با واگذاری به بخش خصوصی و یا دهیاری ، به موزه مردم شناسی تبدیل کنیم.

 

وی راه اندازی موزه مردم شناسی و باستان شناسی را از برنامه های میراث فرهنگی گلوگاه برشمرد و گفت که گرمابه عمومی روستای ریحان آباد با بیش از ۳۰۰ سال قدمت مربوط به دوره قاجاریه است که سال ۱۳۸۶ با شماره ۲۰۶۹۰ در فهرست آثار ملی ثبت شد.

 

یوسفی افزود : با راه اندازی موزه مردم شناسی ، آثار بر جای مانده قدیمی در روستاها و مناطق از جمله ابزار آلات قدیمی کشاورزی سنتی ، ریسندگی ، بافندگی و زندگی سنتی مردم منطقه ، دست نوشته ها و خط های قدیمی، وسایل پخت و پز و غیره در این حمام به نمایش گذاشته می شود.

 

سرپرست میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گلوگاه  با اعلام اینکه این شهرستان دارای ۳۲ اثر ثبت شده در فهرست آثار ملی است ، گفت که چهار منطقه نمونه گردشگری این شهرستان شامل دریای آرام ، توسکاچشمه ، خربزه چشمه و جنگل مشی نیازمند تامین زیرساخت های مناسب است.

 

یوسفی با اعلام اینکه شهرستان گلوگاه فاقد هتل و متل و تجهیزات و امکانات اقامتی گردشگری است، افزود : در نوروز امسال علی رغم وجود برخی از کمبودهای اقامتی بیش از ۱۲ هزار نفر شب گردشگر در اینشهرستان اقامت کردند.

 

 

 

 

 

ایرنا