مدیرعامل اکریلتاب بهشهر هشدار داد؛ در شرایط فعلی برای تامین نقدینگی برای خرید مواد اولیه کارخانه با مشکل مواجه است و در صورت پرداخت نشدن غرامت در روزهای آینده ، این واحد صنعتی تعطیل خواهد شد.

شرکت بیمه هنوز خسارت اکریلتاب را پرداخت نکرد

 

به گزارش شرق پرس انبار مواد اولیه کارخانه اکریلتاب تولید کننده نخ و کاموا در شهرستان بهشهر در شرق مازندران درآبان ماه سال جاری دچار آتش سوزی شد و طبق برآورد حدود ۴۰۰ میلیارد ریال به این واحد صنعتی خسارت وارد شد.

مدیرعامل این واحد صنعتی گفت که حدود ۳۰ درصد از مواد اولیه با ارزش ۴۰۰ میلیارد ریالی انباری دچار آتش سوزی تحت پوشش بیمه ایران قرار داشت و این شرکت بیمه ای نیز غرامت را حدود ۱۵۰ میلیارد ریال برآورد کرد.

محمد جعفرزاده روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : با وجود گذشت حدود چهار ماه تاکنون شرکت بیمه ایران با وجود تایید غرامت از سوی کارشناسان رسمی دادگستری و حسابرسی این شرکت بیمه ای، غرامت را پرداخت نکرد.

وی بیان کرد : در شرایط فعلی برای تامین نقدینگی برای خرید مواد اولیه کارخانه با مشکل مواجه است و در صورت پرداخت نشدن غرامت در روزهای آینده ، این واحد صنعتی تعطیل خواهد شد.

مدیرعامل اکریلتاب بهشهر گفت : درحالی واحد صنعتی اش به دلیل کمبود مواد اولیه و نقدینگی در حال تعطیلی است که شرکت های خارجی سرگرم نصب ماشین آلات جدید برای اجرای طرح توسعه هستند.

به گفته وی تاکنون وعده های مسوولان استانی و شهرستانی نیز برای رفع مشکل نقدینگی اکریلتاب محقق نشده است.

 

 پرداخت غرامت در دستور کار بیمه ایران 

مدیرشرکت بیمه ایران در مازندران اظهار کرد : پرونده آتش سوزی کارخانه اکریلتاب شرق مازندران در این شرکت بیمه ای در مرحله پایانی قرار دارد و بزودی غرامت آن پرداخت می شود.

بهرام دارایی در گفت و گو با ایرنا دلیل تاخیر در پرداخت غرامت را ناشی از ایجاد برخی حواشی در مورد آتش سوزی این واحد صنعتی و دقت بیشتر برای جلوگیری از برخی سوء تفاهم ایجادی اعلام کرد.

وی افزود : اگرچه این واحد صنعتی پوشش بیمه ای خود را از مرکز انجام داده، ولی نمایندگی بیمه در مازندران برای تسریع در پرداخت ، پیگیری های خود را برای به نتیجه رساندن پرونده انجام داده است.

دارایی گفت که بیمه تحت مدیریتش برای کمک به کارفرما حدود ۲۰ درصد از میزان غرامت پیش بینی شده به میزان ۲۰ میلیارد ریال را چند روز پس از تایید اولیه پرونده پرداخت کرد.

کارخانه اکریلتاب که در شهر خلیل شهر در ۱۰ کیلومتری شرق بهشهر واقع است ، تولید کننده انواع نخ های ماشینی و دست بافت است .

این کارخانه سال ۸۶ با خرید و نصب ماشین آلات جدید نوسازی شد و روزانه هفت تن تولید دارد.

به گزارش ایرنا,  این واحد صنعتی ۱۵۰ کارگر دارد و با بهره برداری از فاز دوم در آینده نزدیک ، ۱۱۰ کارگر جدید نیز به آن اضافه می شود.