رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ساری نیز در ارتباط با تعطیلی شرکت تجهیزات مدارس مرکز استان مازندران اظهار داشت: تا آخرین لحظه‌ای که اطلاع دارم خبری از تعطیلی این واحد در اختیارم قرار نگرفته است...

شرکت تجهیزات مدارس مازندران تعطیل شد؟

 

به گزارش شرق پرس در حالی که کارگران شرکت تجهیزات مدارس مازندران از عدم دعوت به کار پس از اتمام تعطیلات در این واحد خبر می‌دهند، متولیان شهرستانی خبر تعطیلی این واحد تولیدی را تایید نمی‌کنند.
 

 شرکت تولیدی تجهیزات مدراس مازندران یکی از واحدهای تولیدی قدیمی در مازندران است که این روزها شایعاتی درباره نعطیل شدن آن منتشر می شود.

چند سالی است که روال به‌کارگیری نیرو در این واحد تولیدی تغییر کرده به این صورت که نیروهای به صورت قراردادی ۱۱ ماهه مشغول کار می‌شوند و پس از اتمام این دوره در صورت دریافت سفارش پیمانکاران این واحد تولیدی اقدام به بکارگیری نیروها می‌کنند.

 بنا به اظهارات چندین نفر از کارگران این واحد تولیدی، فعالیت این شرکت  از ۲۸ اسفند تاکنون متوقف شده و هنوز کارگران برای فعالیت دعوت به کار نشدند.

 در حال حاضر چند نفر از نیروهای رسمی این واحد تولیدی برای خالی نبودن شرکت از نیرو تنها به محیط کار مراجعه می‌کنند ولی به صورت عملیاتی هیچ فعالیت تولیدی در این شرکت انجام نمی‌شود.

واحد تولیدی تجهیزات مدارس مازندران غیر از نیروی رسمی ۱۵۰ نیرو قراردادی دارد که بعد از ایام عید تاکنون بلاتکلیف بوده و وضعیت شغلی آنها مشخص نیست.

یکی از پیمانکاران این واحد تولیدی درباره تعطیلی فعالیت این شرکت در حال حاضر، گفت: این روند عادی است و شرکت برای دریافت سفارش مدتی تعطیل می‌شود و در همین روزها در حال انعقاد قرار داد با پرسنل است.

وی در پاسخ به این سؤوال که در مدتی که کارگران فعالیتی انجام نمی‌دهند، مشکلی برای بیمه آنها به وجود نمی‌آید، افزود: بنده در این مدت بیمه کارگران را به صورت کامل پرداخت می‌کنم.

در همین حال رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ساری در ارتباط با تعطیلی شرکت تجهیزات مدارس مرکز استان مازندران اظهار کرد: تا آخرین لحظه‌ای که اطلاع دارم خبری از تعطیلی این واحد در اختیارم قرار نگرفته است.

علی عشوری با اعلام اینکه دیروز با یکی از پیمانکاران این واحد تولیدی صحبت می‎کردم خبری از تعطیلی این واحد تولیدی نبود، افزود: در حال حاضر جلوی درب فرمانداری ساری هستم و تا نیم ساعت پیش هم هیچ کارگری از این واحد تولیدی برای درخواست بیمه بیکاری از بابت تعطیلی این واحد تولیدی به این اداره مراجعه نکرد.

حسن ژولیده که به تازگی به عنوان رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ساری جای درویش‌‍متولی در این سمت را به عنوان سرپرست گرفته درباره تعطیلی این واحد تولیدی اظهار بی‌اطلاعی کرد.

تلاش برای صحبت با مدیرعامل این واحد تولیدی تاکنون بی‌نتیجه ماند و اعلام شد که در حال مذاکره با پیمانکاران است.

 

 

 

 

 

 

 

فارس