می توان گفت مهدی عبوری شهردار ساری, فارغ از خطوط سیاسی چپ و راست, یک مدیر عملگرا است که با سیگنال های مثبت در هر دو طیف برای استانداری دولت اعتدالگرا روبرو شد...

مهدی عبوری استاندار مازندران : شهردار عملگرا, استاندار دولت اعتدالگرا خواهد شد؟

 

به گزارش شرق مازندران جلسه مهم شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان مازندران حامل پیام ویژه ای برای افکار عمومی استان بود.

 

بازگشت خِرد جمعی و عقلانیت به جای احساسات سیاسی و بی عملی. در حالی که برخی از جریانات حزبی از مدت ها پیش در تلاش بودند تا با تحریک اصلاح طلبان مانع از جایگیری عبوری در میان گزینه های اصلی استانداری مازندران شوند اما در نهایت شاهد بودیم که شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان واقعیت استان را به چشم دید. واقعیتی که باید بسیار پیش از این دیده می شد اما به دلیل بازی های نابخردانه سیاسی همواره مغفول می ماند.

 

 

انتخاب استاندار مازندران به علت عقب ماندگی مفرط استان از شاخص های عمرانی ،اقتصادی و سیاسی، بسیار پر اهمیت است.

 

 

چرا که مازندران دهه های متمادی است که رنگ توسعه را به خود ندیده و اگر دیر بجنبد شاید هیچوقت دیگر هم نبیند.

 

 

اینکه نفراتی در بدنه جریان اصلاح طلبی به این نتیجه رسیده اند تا به جای انتخاب فردی سیاسی که با آنها هم راستا باشد اما از حل معضلات عمرانی استان عاجز بماند به سراغ گزینه ای عملگرا و اهل تعامل با همه طیف های سیاسی بروند، نشان می دهد زعمای اصلاح طلب پیام مردم را شنیده اند.

 

 

 پیامی روشن که به درستی درخواست می کند سران اصلاحات بازی های سیاسی را بر توسعه عمرانی و اقتصادی مازندران ارجح ندانند. استان مظلوم مازندران در سنوات گذشته به همین دلیل ضربات سنگینی خورده است. گماردن افراد ضعیف و بی برنامه بر مسند استانداری مازندران سبب شد تا این استان پر نعمت در بسیاری از شاخص های توسعه عقب بماند به طوری که از نظر زیر ساخت ها جزو استانهای فقیر کشور محسوب می شود.

 

 

اکنون با رای بالای شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان به مهدی عبوری به نظر می رسد که راه او برای تصدی پست استانداری مازندران بسیار هموار تر از پیش است.

 

 

نظر مثبت افکار عمومی مازندران، نماینده مقام معظم رهبری،برخی از مقامات ارشد نظام، اصولگرایان واقع بین مازندران و اعتدالیون استان که تمام قد از عبوری حمایت می کنند و با توجه به نظر مساعد طیف های مختلف سیاسی نسبت به استاندار شدن عبوری و با اتفاقی که امروز در جبهه اصلاح طلبی استان رقم خورده است شکی نیست که در روزهای آینده نام مهدی عبوری به عنوان جوانترین استاندار مازندران توسط وزیر کشور اعلام خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

 

وارش