شهردار این شهر ایتالیای در نشست با مسئولان ساری گفت : به طور یقین تا 2 ماه آینده هیاتی از گردشگران و سرمایه گذاران اقتصادی را به شهر ساری خواهم آورد.

 

 

شرق مازندران: فرانچسکو مورانیو شهردار مونته سیلوانو شب گذشته در ضیافت شام مسئولنان شهرستان ساری در مجتمع تجاری و گردشگری دنیا آرزو ، افزود : به خاطر این رویکرد ، مسئولان ایتالیایی هم علاقه مند هستند سرعت ارتباطات فرهنگی ، سیاسی و اقتصادی را با جمهوری اسلامی ایران دو چندان کنند.

وی گفت:روابط و همکاری میان ایتالیا و ایران چند سال به دلایلی کاهش یافت و فاصله میان دو کشور افتاد که واقعی نبود ، اما در ۲ سال اخیر ارتباطات سیاسی و تجاری بین دو کشور از سر گرفته شده است.

شهردار مونته سیلوانو ایتالیا: گردشگران و سرمایه گذاران اقتصادی را به ساری می آورم / شهردار ساری: خط پروازی ساری به مونته سیلوانو ایتالیا راه اندازی شود

 

شهردار مونته سیلوانو افزود : هم اکنون فرصت خوبی در اختیار دو کشور قرار دارد تا فاصله های قبلی را از بین ببرند و تشابهات فرهنگی و اشتراکات تاریخی میان خودشان را بیشتر تبیین کنند.
وی افزود : در دو سال اخیر خبرهای ناسالم علیه ایران کم شده است و امروز خبرهای واقعی در مورد ایران را می شنویم که مایه خوشحالی است.
مورانیو با بیان اینکه صنعتگران ایتالیایی آماده گسترش ارتباطات تجاری با ایران هستند ، گفت : من به عنوان یکی از نمایندگان دولت ایتالیا وظیفه دارم تا ظرفیت های شهر ساری را جمع آوری و به اطلاع سرمایه گذاران ایتالیا برسانم.
وی افزود : به طور یقین تا ۲ ماه آینده هیاتی از گردشگران و سرمایه گذاران اقتصادی را به شهر ساری خواهم آورد برای این که اعتقاد دارم بیشترین فعالیت را برای رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در شهرهای ساحلی و رودخانه ای مانند ساری می توان انجام داد که علاوه بر طبیعت زیبا ، دارای میراث فرهنگی و تاریخی و صنعت گردشگری است.
شهردار مونته سیلوانو ، اخلاق نیکو و مهمان نوازی مردم ایران از جمله شهر ساری را از ویژگی های قابل توجه دانست و گفت : این مقوله انسانی هم ما را تشویق به گسترش ارتباطات بین مردم ایتالیا با ایران می کند.
وی افزود : شهر ساری به لحاظ ظرفیت های توسعه ای جوان و قابل رشد است و در بازدیدهای میدانی از پروژه های شهری متوجه شدم که ایده های گردشگری خوبی در این شهر در حال اجراست.
شهردار مونته سیلوانو همچنین ویژگی های این شهر را برای حاضران تشریح کرد و گفت که این شهر دارای پنج کیلومتر ساحل در دریای مدیترانه است و جمیعت شناور آن در فصل تابستان با حضور گردشگران تا ۱۱۰ هزار نفر می رسد.
وی افزد : حدود چهار هزار اتاق در هتل های شهر ساحلی سنت سیلوانو وجود دارد.
مونته سیلوانو ( Montesilvano)شهری در استان پیشکارای ایتالیاست که ۲۳ کیلومترمربع مساحت و ۴۵٬۸۴۵ نفر جمعیت دارد و پنج متر بالاتر از سطح دریا واقع شده است.
شهردار شهر مونته سیلوانو به همراه رئیس و اعضای کابینه شهری آن روز دوشنبه به ساری سفر کردند و پیش از شرکت در ضیافت شام به بازدید چند منطقه گردشگری ، میرث تاریخی و فرهنگی این شهر رفتند.
در ضیافت شام این هیات فرماندار ، رئیس شورای اسلامی شهر سای و شهردار هم ظرفیت های مرکز مازندران را در بخش های مختلف گردشگری ، کشاورزی و صنعتی برای طرف خارجی تشریح کردند .
در پایان این ضیافت هم تفاهم نامه بررسی و ارزیابی موقعیت اقتصادی ، فرهنگی و گردشگری بین شهرداری ساری و مونته سیلوانو ایتالیا امضاء شد.

مهدی عبوری شهردار ساری نیز در این نشست گفت: تفاهم‌نامه اولیه برای انجام قرار داد خواهرخواندگی در برنامه کاری قرار گیرد.

وی خواستار راه‌اندازی پرواز مشترک بین شهرستان ساری و سیلوانو ایتالیا شد و گفت: با تسهیل در رفت و آمد می‎توان از حضور سرمایه‎گذاران بین دو شهر استفاده مطلوب‎تر برد.