علیرضا خانجانی با اشاره به کمبود تعداد تختهای بیمارستانی در نکا افزود: اگر چه بیمارستان امام حسین(ع) نکا یک بیمارستان عمومی محسوب می شود اما در بخش های تخصصی مختلفی به درمان بیماران می پردازد.

شهرستان نکا از کمبود فضای بیمارستانی رنج می برد

 

شرق مازندران: خانجانی مدیر شبکه بهداشت و درمان نکا از کمبود فضای بیمارستانی در این شهرستان گله کرد و گفت که هم اکنون ضریب اشغال تخت در بیمارستان عمومی امام حسین (ع) ۱۲۰ درصد است.

علیرضا خانجانی در جمع خبرنگاران شرق مازندران گفت: اگر چه بیمارستان  بیمارستان امام حسین(ع) نکا عمومی است ولی هم اکنون دارای بخش های تخصصی مختلف از دیالیز، سی تی اسکن و زایشگاه است و به همین دلیل هم مراجعان زیادی دارد.
وی به رده بندی این بیمارستان در جمع بیمارستان های درجه یک اشاره کرد و گفت که زایشگاه این بیمارستان هم به عنوان زایشگاه برتر استان معرفی شده است .
مدیر شبکه بهداشت و درمان نکا در ادامه نبود دستگاه ام آر آی را از دیگر مشکلات این بیمارستان دانست.
مدیر شبکه بهداشت و درمان نکا استیجاری بودن مرکز بهداشت و درمان شهری را از دیگر مشکلات بخش بهداشت و درمان این شهرستان برشمرد و گفت که از چهار مرکز بهداشت شهری نکا سه مرکز استیجاری است .
خانجانی همچنین با بیان اینکه تامین زمین برای ساخت مراکز درمانی و بهداشتی از نیازهای مهم این شهرستان است، افزود : ساخت کلینیک تخصصی طوبی از نیازهای مهم این شهرستان بوده است که با کمک خیران و اهدای زمین با قوت در حال ساخت است و امیدواریم که بتوانیم تا پایان سال شاهد بهره برداری از این فضای درمانی برای رفاه بیشتر شهروندان باشیم.
وی همچنین با اشاره به برنامه پویش شهروند سالم با شعار ‘ توقف چاقی’ گفت : استان مازندران از جمله استان های چاق کشور است که ۵۶ درصد جمعیت شهری و ۵۳ درصد جمعیت روستایی آن از چاقی رنج می برند.
خانجانی از چاقی به عنوان منشاء بیماری های غیرواگیر همچون دیابت، فشارخون و سکته یاد کرد و افزود : تحرک و تغذیه مناسب مهم ترین عامل در کنترل چاقی است که باید مورد توجه قرار گیرد .
وی در این نشست که به مناسبت هفته خبرنگار برگزار شد ، از خبرنگاران به عنوان افراد تاثیرگذار در جامعه نام برد که تاثیر به سزایی در تنویر افکار عمومی و رفع مشکلات و معضلات دارند .
مدیر شبکه بهداشت و درمان نکا ابراز امیدواری کرد که با فعال تر شدن رسانه ها در بخش بهداشت و درمان، مشکلات این بخش نیز در شهرستان رفع شود.
به گزارش ایرنا, شهرستان نکا دارای ۲ بیمارستان دولتی امام حسین (ع) و بیمارستان تامین اجتماعی بوعلی است. چهار پایگاه اورژانس، ۷۶ خانه بهداشت، ۱۲ مرکز روستایی و چهار مرکز شهری هم در این نکا فعال است.