شهردار انتظاری گفت: در ارتباط با ایجاد موزه رایزنی‌هایی را با مسئولان موزه کشور انجام دادیم که موافقت ضمنی برای انتقال آثار باستانی کیاسر و بخش چهاردانگه انجام شد.

moze154

 

 

 

به گزارش شرق پرس خلیل انتظاری در گفت‌وگو با فارس در شهرستان ساری از ایجاد موزه آثار میراث فرهنگی در شهر کیاسر خبر داد.

 

وی تصریح کرد: شهر کیاسر در جنوب شهرستان ساری دارای قدمت بیش از ۳ هزار ساله دارد و آثار تاریخی زیادی نیز از این شهر و منطقه در اقصی نقاط کشور وجود دارد.

شهردار کیاسر خاطرنشان کرد: در همین ارتباط رایزنی‌ها را با مسئولان موزه کشور انجام دادیم که موافقت ضمنی برای انتقال آثار باستانی کیاسر و بخش چهاردانگه انجام شد.

 

وی بیان کرد: مسئولان موزه قول مساعد دادند در صورت احداث ساختمان مناسب برای موزه آثار تاریخی این شهر و منطقه که در اقصی نقاط کشور وجود دارد، به موزه این شهر منتقل می‌شود.

 

انتظاری با اشاره به کشف اشیای عتیقه در منطقه وستمین چهاردانگه، ادامه داد: در صورت ایجاد موزه اشیای کشف شده این منطقه نیز از منطقه چهاردانگه خارج نمی‌شود و در موزه‌ای که قرار است در این شهر ساخته شود نگهداری می‌شود.

 

وی یادآور شد: با ایجاد موزه و با توجه به حضور گردشگران متعددی که در این منطقه حضور می‌یابند شاهد رونق اقتصادی بخش گردشگری در این منطقه به ویژه کیاسر خواهیم بود.

 

شهردار کیاسر به اقدامات انجام شده برای آزادسازی معابر شهر کیاسر نیز اشاره کرد و یادآور شد: پنج کیلومتر از شهر کیاسر با همراهی مردم این شهر بازسازی شد.

 

وی اظهار کرد: مردم کیاسر برای آزادسازی این پنج کیلومتر با شهرداری و مسئولان همکاری مناسبی داشتند، تنها در مرکز شهر یکی از مالکان با وجود موافقت برای واگذاری و دریافت هزینه ملک خود شبانه اقدام به بازپس‌گیری زمین کرد که با همکاری نیروی انتظامی و دادگستری این ملک نیز آزادسازی شد.

 

انتظاری درباره تعیین‌تکلیف زمین بزرگی که در میدان این شهر قرار دارد، گفت: در حال رایزنی برای خرید این ملک از مالک هستیم و چندین بار درخواست مذاکره نیز دادیم، ولی هنوز مراجعه‌ای به شهرداری نشد.