جعفر احمدی فرماندار نکا با اشاره به دستاوردهای دولت گفت: بعد از برجام صادرات از کشور، استان مازندران و بندرامیرآباد رونق گرفته است.

جعفر احمدی فرماندار نکا

 

 

 

به گزارش شرق پرس جعفر احمدی در همایش «در امتداد امید» حامیان دولت تدبیر و امید با گرامیداشت حماسه ۲۴ خرداد در تالار میلاد نکا، اظهار کرد: مردم ایران، مازندران و نکا در ۲۴ خردادماه سال ۹۲ به گفتمانی رأی دادند که برای تغییر وضع موجود آن زمان آمده بود.

 

وی افزود: مردم با تمام توان در پای صندوق‌های رأی حاضر شدند و رأی ۳۷ هزار نفری مردم نکا به روحانی بیانگر خلق حماسه عظیم برای تغییر وضع موجود بوده است و لذا از بین کاندیداهای موجود به سراغ کسی رفتند که مخالف‌ترین فرد به وضع موجود در ان زمان بود و با گفتمان تدبیر آمد تا امید را در جامعه زنده کند.

 

نماینده عالی دولت در شهرستان نکا با بیان اینکه اعتدال یک ضرورت برای جامعه آن زمان ما بوده است، یادآور شد: روحانی بر تعهدات انتخاباتی خود ایستاد و در بسیاری از موارد موفق عمل کرد و در برخی موارد همچون مسائل معیشتی و اقتصادی جامعه با مشکلاتی مواجه بود که در حال حل و فصل است.

 

این مسؤول ادامه داد: بومی‌سازی هسته‌ای توسط دولت روحانی تایید شد و این دولت پرونده هسته‌ای را از فصل هفتم شورای امنیت خارج و کشور را از جنگ نجات داد و این مسأله‌ای مهم است که نمی‌توان به آسانی از آن عبور کرد.

 

احمدی با بیان اینکه دولت اعتدال و تدبیر و امید در زمانی وارد کار شد که شدیدترین تحریم‌های اقتصادی علیه کشور ما حاکم بود، افزود: تمام نظام‌های بانکی و پول در آن زمان تحریم بود، نفت از ۳.۵ میلیون بشکه به ۸۰۰ هزار بشکه رسیده بود که اگر این قراردادها نبود و دولت به‌درستی وارد نمی‌شد این مسأله نفت به صفر می‌رسید.

 

وی متذکر شد: امروز دولت روحانی و کابینه موفق عمل کرده است و آرامش سیاسی و اقتصادی به کشور بازگشته است؛ تورم مهار شده و با برنامه اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبری، با بهره‌گیری از توافقات، لغو تحریم‌ها و اجرای برجام، تولیدات داخلی در مسیر رونق قرار گرفته و زمینه اشتغال برای جوانان و افراد بیکار فراهم شده است.

 

به گزارش فارس، فرماندار نکا همچنین با بیان اینکه بعد از برجام صادرات از کشور، استان مازندران و بندرامیرآباد رونق گرفته است، تبیین کرد: شاخص صادرات ما از ۹۴ درصد به بیش از ۱۰۰ درصد رسیده است و تراز بازرگانی ما مثبت شده و این از دستاوردهای مهم اقتصادی برای ما و جامعه بوده است.

 

این مسؤول ادامه داد: عقد ۷ قرار داد مهم در ماه‌های گذشته، افزایش شاخص فضای کسب‌وکار، جلوگیری از فساد مالی، مبارزه با زمین‌خواری، حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی و افزایش امید و آرامش در جامعه، محصول گفتمان اعتدال است.

 

احمدی گفت: در استان مازندران نیز با کمک استاندار و تیم استانداری، ضریب برخورداری از بودجه استانی و ملی از ۲.۵ درصد سال ۹۲ به ۴.۱ درصد در سال گذشته افزایش یافته و این رقم در سال جدید به ۴.۳ درصد افزایش می‌یابد و به همان نسبت نیز شاهد افزایش بودجه‌های شهرستانی خواهیم بود.

 

سد گلورد مهرماه سال جاری آبگیری می‌شود

 

وی با بیان اینکه در حوزه آب در شرق استان مازندران با آب‌گیری سد و شبکه گلورد، شاهد شکوفایی در منطقه خواهیم بود، اظهار کرد: براساس اعلام کارشناسان و با تزریق اعتبارات مناسب، سد گلورد مهرماه سال جاری آبگیری می‌شود تا شاهد تحول و رونق همه‌جانبه در شرق استان مازندران باشیم.

 

فرماندار نکا همچنین با اشاره به پروژه‌های مهم و در دست تکمیل شهرستان نکا افزود: پروژه‌های تکمیل پل روگذر، روشنایی کمربندی، چهاربانده کردن نکا به نیروگاه، آسفالت جاده روستایی و تکمیل مجتمع‌های آب‌رسانی به روستاهای مختلف بالادست و دشت از جمله پروژه‌های مهم در دست اقدام در این دولت است.

 

وی در پایان با بیان اینکه  گازرسانی به هزارجریب نکا و روستاهای بالادست، تکمیل پل ۳۰ متری شهری، پل خروجی شهر نکا، تغییر الگوی کشت در اراضی شیب‌دار و… از عملکردهای مهم دولت و مسؤولان در این شهرستان است، گفت: در گردشگری نیز آزادسازی سواحل در دستور کار است و همچنین در حوزه اشتغال تلاش شده تا با کمک بنگاه‌های اقتصادی و صنعتی، توسعه اقتصادی در شهرستان نکا اتفاق بیفتد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فارس