دکتر صالحی درباره احتمال کاندیداتوری اش نوشت : بنده حضور در میدان رقابت با ریاست محترم جمهوری را خلاف اخلاق و ادبِ سیاسی تلقّی می کنم و بر خود فرض می دانم که حدّ خود بشناسم

صالحی : رقابت با رئیس جمهور را خلاف اخلاق و ادب سیاسی می دانم

 

شرق پرس : دکتر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی با صدور اطلاعیه ای، گمانه زنی ها و تحلیل های رسانه ای را درباره کاندیداتوری اش در انتخابات ریاست جمهوری آینده، تکذیب کرد.
 
 
 متن اطلاعیه علی اکبر صالحی به این شرح است: «بنا بر برخی گمانه زنی ها و تحلیل های سیاسی منتشر شده در فضای مجازی و رسانه های گروهی ، مطلع شدم که بعضی عزیزان ، نکاتی را مبنی بر احتمال نامزدی اینجانب برای تصدّی مقام ریاست جمهوری اسلامی ایران مطرح کرده اند.
 
 
نخست یادآور می شوم که چنانچه این کمترین، چنین سودایی در سر داشتم ، زمانی پای در این کارزار می نهادم که شرایط و موقعیّت برای حضور در این میدان به مراتب فراهم تر بود امّا اینجانب هیچ گاه خود را آراسته به هنرها و کمالاتِ لازم برای احراز این مقام ندانسته ام و همچنان بر این عقیده استوارم. 
 
 
افزون بر این، بنده حضور در میدان رقابت با ریاست محترم جمهوری را خلاف اخلاق و ادبِ سیاسی تلقّی می کنم و بر خود فرض می دانم که حدّ خود بشناسم.هر اقدامی به وارونه آنچه گفته شد ، خلافِ راه صواب و نقضِ رأی اولی الالباب است.
 
 
با سپاس و قدردانی از حُسن ظنّ دوستان ، از درگاه یگانه هستی بخش مسئلت می نمایم تا دولت خدمتگزار را در تداوم بخشیدن به اقدامات مؤثّر خود در پیشبرد اهداف نظام اسلامی موفّق بدارد و این بنده ناچیز را در ادامه خدمت به میهن عزیز اسلامی در سایه هدایت های رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و تدابیر ریاست محترم جمهوری یاری رساند.
 
 
سینه تنگ من و بار غمِ او هیهـات مردِ این بار گران نیست دلِ مسکینم
من اگر رند خراباتم و گر زاهدِ شهر این متاعم که همی بینی و کمتر زینم»