محمدی‌لایینی با انتقاد از رسانه ملی و اینکه در ماه مبارک جذاب‌ترین برنامه‌ها توسط صدا و سیما از رسانه پخش می‌شود، اضافه کرد: با توجه به جذابیتی که برنامه رسانه‌ها در طول ماه مبارک رمضان دارد، افراد کمتری رغبت به حضور در مساجد پیدا می‌کنند که باید این مسائل مدیریت شود

laeni-mohammadbagher

 

 

به گزارش شرق پرس حجت‌الاسلام محمدباقر محمدی‌لایینی، امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان، اظهار کرد: صرفه‌جویی در مصرف آب از مسائل مهمی است که باید در دستور کار مردم و مسئولان در جامعه قرار گیرد و از هدررفت آب جلوگیری شود.

 

 

 

وی با اعلام اینکه براساس اعلام نظر کارشناسان، اگر ۱۰ درصد در مصرف آب صرفه‌جویی شود، بسیاری از مشکلات کم‌آبی از بین می‌رود، افزود: همه ما باید به این مسئله مهم توجه کرده و اهتمام ویژه به این امر داشته باشیم تا با صرفه‌جویی آب، این نعمت الهی به‎درستی در اختیار همگان قرار گیرد.

 

 

امام جمعه نکا با اشاره به مناسبت‌های هفته، یادآور شد: اول تیرماه سالروز تشکیل سازمان تبلیغات اسلامی، نهاد اسلامی و دینی بر خواسته از دین است که از برنامه‌های بلندمدت امام راحل بود که با فرمان ایشان پایه‌گذاری شد و اکنون نیز در امر تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی تلاش بی‌وقفه دارد که همه دستگاه‌ها باید کمک‌کار این نهاد اسلامی باشند.

 

 

محمدی‌لایینی همچنین با گرامی‌داشت روز اصناف گفت: برخی از تولیدات لباس در جامعه با ارزش‌های دینی ما سازگار نیست و مغایرت دارد که دستگاه‌های نظارتی باید بر امر تولید و فروش نظارت دقیق انجام داده و از نصب مانکن‌هایی که مروجان بدحجابی و بی‌حجابی در جامعه‌اند جلوگیری شود.

 

 

وی همچنین با انتقاد از رسانه ملی و اینکه در ماه مبارک جذاب‌ترین برنامه‌ها توسط صدا و سیما از رسانه پخش می‌شود، اضافه کرد: با توجه به جذابیتی که برنامه رسانه‌ها در طول ماه مبارک رمضان دارد، افراد کمتری رغبت به حضور در مساجد پیدا می‌کنند که باید این مسائل مدیریت شود و در ماه رمضان ساده‌ترین و معمولی‌ترین برنامه و فیلم‌ها پخش شود تا مساجد ما مملو از حضور مردم شود.

 

 

امام جمعه نکا ادامه داد: علاوه بر پخش فیلم‌های جذاب در ماه مبارک رمضان، برگزاری مسابقات ورزشی و برنامه‌های فرهنگی جذاب در برخی موارد در برخی شهرها موجب می‌شود که جوانان و نوجوانان کمتر به مساجد توجه کنند که امیدواریم این برنامه‌ها با ساماندهی مناسبی انجام شود که البته در شهرستان نکا، با برنامه‌ریزی مناسب و منسجم، برگزاری مسابقات ورزشی در ماه رمضان لغو شده است.

 

 

محمدی‌لایینی همچنین با تاکید بر حفظ حرمت روزه‌داری در ماه مبارک رمضان، خاطرنشان کرد: ماه مبارک رمضان زمینه‌ساز تقوای الهی است که باید با حفظ حرمت روزه‌داری در این ماه مبارک، در خیابان‌ها، طرح دریا، جنگل، بازار، زمین‌های کشاورزی و محل کار حرمت این ماه حفظ و امنیت پایدار ایجاد شود.

 

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از تشییع باشکوه مردم در تشییع ۲۷۵ شهید تازه‌تفحص‌شده در کشور، خاطرنشان کرد: تشییع پیکرهای شهدای تفحص پیام امید، حماسه‌آفرینی، ثبات و استقامت را به همراه داشته است و نشان داد که مردم ما همچنان پای آرمان‌های این انقلاب و نظام، شهدا و ولایت ایستاده‌اند.

 

 

امام جمعه نکا با اشاره به برگزاری مراسم بزرگداشت ۲۴ خرداد در برخی از شهرهای استان و کشور در ایام تشییع پیکرهای پاک شهدای تفحص، بیان کرد: ما مخالف دولت نیستیم، اما برگزاری مراسم جشن و سرور و پخش موسیقی نامناسب و شاد در ایام تشییع شهدای تفحص، زیبنده این دولت و نظام نیست و روحیه دینی مردم ما با این وضعیت سازگاری ندارد که نباید تکرار شود.

 

 

محمدی‌لایینی در پایان با تأکید بر حفظ وحدت و هم‎دلی در جامعه گفت: دخالت دشمن در برخی از امور، زنگ خطری برای جامعه است که باید مراقب این گستاخی دشمن باشیم و بدانیم گستاخی دشمن، در برخی موارد سرخوردگی ملت را به دنبال خواهد داشت که باید با تزریق امید در جامعه و حفظ وحدت و انسجام، این رجزخوانی و گستاخی دشمن را در گلو خفه کنیم.

 

 

 

 

فارس