مدیر جهاد کشاورزی نکا از برداشت 100 هزار تن انواع میوه هلو و شلیل در این شهرستان خبر داد و گفت: این مقدار از تولید هلو و شلیل از سطح 5 هزار و 500 هکتار از باغات سیاه‌ریشه شهرستان نکا برداشت می‌شود.

صد هزار تن هلو و شلیل از باغات نکا برداشت می شود

 

 

به گزارش شرق پرس علی طاهری‌  در گفت‌وگو با  فارس در شهرستان نکا از برداشت حدود ۱۰۰ هزار تن انواع مرکبات سیاه‌ریشه هلو و شلیل در این شهرستان خبر داد و گفت: این مقدار از تولید هلو و شلیل از سطح ۵ هزار و ۵۰۰ هکتار از باغات سیاه‌ریشه شهرستان نکا برداشت می‌شود.

 

 

مدیر جهاد کشاورزی نکا اظهار کرد: در راستای آموزش نوین بهره‌برداران بخش کشاورزی در یک محیط غیررسمی و به‌منظور توانمندسازی کشاورزان، بهبود توانایی آنان در تصمیم‌گیری در جوامع زارعی و تقویت نوآوری‌های محلی، گردهمایی گروهی پروژه ملی و مشارکتی IPM/FSS مرکبات با حضور ۱۰۰ نفر از بهره‌برداران باغی و گروه‌های عضو کاری برگزار شد.

 

وی افزود: در این گردهمایی و دوره آموزشی که با مشارکت کشاورزان برگزار ‌شد، برنامه‌ها بر محور کشاورزمداری استوار بوده است که انتقال یافته‌های جدید و نتایج تحقیقات از محقق به مروج و از مروج به کشاورز در این دوره‌ها محقق و با استقبال کشاورزان و مروجان بخش کشاورزی مواجه شد.

 

مدیر جهاد کشاورزی نکا با اشاره به بروز برخی از بیماری‌های در باغات نیز بیان داشت: در این رابطه نیز با تلاش انجام شده یک دوره کارگاه آموزشی دو روزه آفات و بیماری‌های مرکبات با حضور ۲۰۰ نفر از باغ‌داران و بهره‌برداران در سالن آموزش مرکز جهاد کشاورزی قره‌طغان این شهرستان برگزار شد.

 

طاهری ادامه داد: در این دوره آموزشی در مورد بیماری‌های مرکبات، تنش‌های گرمایی و وزش باد گرم و همچنین در مورد آفات مرکبات شامل شته‌ها، کنه قرمز و بالشک مرکبات توصیه‌ها و آموزش‌های لازم به صورت تئوری به باغ‌داران و بهره‌برداران منطقه ارائه شد.

 

وی با اشاره به اینکه علاوه بر ارائه آموزش‌ها و ترویج در جهاد کشاورزی، توجه به زیرساخت‌های بخش کشاورزی نیز از مسائل مهم و مورد توجه است، افزود: در همین رابطه سه پروژه خدماتی و زیربنایی و تولیدی بخش کشاورزی در این شهرستان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

 

مدیر جهاد کشاورزی نکا گفت: این طرح‌ها شامل پروژه آبیاری تحت فشار در سطح ۴.۵ هکتار با اعتبار بلاعوض ۸۵ درصدی با اعتبار ۲۷۰ میلیون ریال، پروژه پوشش بتنی کانال آبیاری به طول ۱.۴ کیلومتر، با اعتبار دولتی ۹۰۰ میلیون ریال و طرح مرغ‌داری گوشتی ۲۰ هزار قطعه‌ای با هزینه‌ای بیش از ۷ هزار میلیون ریال بوده است.

 

 

 

 

فارس