سخنگوی طالبان تاکید کرد :باید بدانیم که داعشی ها گروهی تکفیری هستند که هرگز با آن ها اتحاد ممکن نیست چرا که ما و دیگر مذاهب اهل سنت را تکفیر کرده اند...

 

 

سخنگوی طالبان گزارش ها مبنی بر دستور رهبر طالبان افغانستان برای توقف جنگ با داعش را به شدت تکذیب کرد.

ذبیح ا… مجاهد سخنگوی طالبان در گفت و گوی اختصاصی با خراسان، با بیان این که داعش گروهی فتنه گر است که اتحاد مسلمانان را ازبین برده و همچنان در کشور افغانستان باعث بدبختی های زیادی شده است، گفت:داعش مردم و اهل مذاهب را تکفیرکرده است وما داعش را هرگز در کشورمان به رسمیت نمی شناسیم و اجازه نمی دهیم که آن ها فعالیت داشته باشند.

سخنگوی طالبان تاکید کرد :باید بدانیم که داعشی ها گروهی تکفیری هستند که هرگز با آن ها اتحاد ممکن نیست چرا که ما و دیگر مذاهب اهل سنت را تکفیر کرده اند و بااین چنین گروه و باورها نمی شود همراه شد.وی تاکید کرد: سیاست ما در افغانستان این است که باید با آن ها با قاطعیت برخورد شود.

پیشتر شبکه “افغان وان تی‌وی”گزارش داده بود که هیبت‌ا… آخوندزاده، رهبر گروه طالبان در افغانستان ظاهرا به نیروهایش دستور داده است تا از مبارزه با گروه داعش دست بکشند چرا که این دو گروه اهداف مشترکی دارند.

گفتنی است، دو گروه داعش و طالبان پیشتر در بخش هایی از افغانستان با یکدیگر درگیر بوده اند. حتی در ماه آوریل امسال، (فروردین ماه) منابع خبری افغانستان از کشته شدن دست کم ۹۰ نفر از اعضای طالبان و تروریست های داعش در این کشور در درگیری با یکدیگرخبر دادند. پیشترنیز یکی از رهبران طالبان به دست گروه تروریستی داعش در پیشاور پاکستان کشته شده بود. حدود سه ماه قبل نیز گروه طالبان اعلام کرد که تعدادی از سرکردگان ارشد داعش در غرب افغانستان را بازداشت و اعدام کرده است.بر اساس بیانیه طالبان، «آغاجلیل» از سرکردگان اصلی گروه داعش و فرمانده این گروه تروریستی در غرب افغانستان به‌همراه چهار عضو ارشد داعشی مجازات شده‌اند.