آزموده گفت: سازمان بهزیستی، شهرداری و سازمان بهداشت و فرمانداری ملزم به فراهم کردن شرایط نگهداری متکدیان د بهشهر هستند و تاکنون اقدام نتیجه بخشی در این زمینه انجام نشدو ما نمی خواهیم فقط برای مدتی این افراد جمع آوری و در مراکزی نگهداری شوند و بعد از مدتی در جامعه رها شوند.

 

به گزارش شرق پرس حمید آزموده شهردار بهشهر بمنظور جمع آوری و ساماندهی متکدیان در سطح شهر جلسه ای باحضور  مسئولین مربوطه برگزار نمود .

 

شهردار بهشهر گفت : پدیده تکدی‌گری به دلیل عوامل مختلف اقتصادی، روانی، اجتماعی و فرهنگی ایجاد می‌شود که مهمترین دلایل بروز این پدیده فقدان کار، بیماری، اعتیاد، مهاجرت و… است. این گروه از جامعه در برخی موارد به دلیل مشکلاتی که فرد و خانواده متکدی با آن روبرو هستند و همچنین شکاف عمیق طبقاتی، ضعف فرهنگی و کافی نبودن درآمد رو به این عمل می آورند.

 

 

behshahr89

 

وی تصریح کرد :  البته در مواردی نیز گروه‌هایی با هدف ارتکاب جرم و جنایت، توزیع مواد مخدر و … در  پوشش تکدی گری فعالیت می کنند.

 

آزموده باتاکید بر جمع آوری متکدیان عنوان داشت : لازمه جمع آوری متکدیان حضور نیروی های انتظامی با مجوز دستگاه قضایی ممکن خواهد بود .شهرداری برای حل این معضل با مجوز دستگاه قضایی به احداث گرمخانه اقدام خواهد کرد.

 

شهردار بهشهر ادامه داد : سازمان بهزیستی، شهرداری و سازمان بهداشت و فرمانداری نیز ملزم به فراهم کردن شرایط نگهداری متکدیان هستند و تاکنون اقدام نتیجه بخشی در این زمینه انجام نشده اما نمی خواهیم فقط برای مدتی این افراد جمع آوری و در مراکزی نگهداری شوندو بعد از مدتی در جامعه رها شوندبلکه با برنامه ریزی صحیح و هدفمند  این افراد را ساماندهی کنیم.
محمد رضا ضابط