محمد دامادی رئیس مجمع نمایندگان مازندران گفت: برای دفاع از جان مردمی که در محور ساری کیاسر جان‌شان را از دست دادند چاره‌ای جز استیضاح وزیر راه و شهرسازی نداریم.

محمد دامادی نماینده ساری طرح سئوال و استیضاح وزیر راه به دلیل وضعیت مرگبار جاده ساری - کیاسر و میاندورود

 

به گزارش شرق پرس( شرق مازندران) محمد دامادی پس از بروز تصادف چند شب گذشته و کشته شدن چهار نفر در دو سانحه مختلف در نامه‌ای خطاب به وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد که به‌عنوان یکی از این مردم که خودش مهم‌ترین سرمایه‌اش را در حادثه جاده از دست داده و برای جلوگیری از افزایش ناامیدی شهروندان مرکز مازندران نسبت به انفعال مسئولان در چنین حوادثی و به‌دلیل تعهدی که به قسم‌نامه نمایندگان مجلس دارم، چاره‌ای جز طرح سؤال و استیضاح حضرتعالی برای بنده باقی نمی‌ماند.

وی در این نامه خطاب به وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: اینجانب به‌عنوان نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی بارها از تریبون‌های رسمی و غیررسمی، شفاهی یا کتبی، در قالب تذکر، سؤال و یا نطق، در ملاقات حضوری یا مکالمات تلفنی حل مشکلات ریالی و اجرایی جاده ساری تاکام را خواستار شده و در موارد متعدد با صفت «مرگ‌بار» از این جاده یاد کرده‌ام؛ تا آنجا که برخی به ظاهر دوستان حوزه انتخابیه‌ام به طعنه و نیش و کنایه بنده را از این حیث مورد لطف قرار می‌دهند.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی افزود: با روی کار آمدن دولت یازدهم برای حل این مشکل به حضور پررنگ جنابعالی امیدوار بودم و به نظر نزدیک به چهار سال فرصت وزارت زمان مناسبی بود تا دستی بر سر جاده مذکور بکشید بلکه خانواده‌های کمتری داغدار شوند.

دامادی با بیان اینکه بضاعت بنده در طول مدت حضور در مجلس این بود که ردیف اعتباری پروژه مذکور را به حدود ۱۲۰ میلیارد تومان در بودجه پیشنهادی امسال برسانم اما از تخصیص اعتبار مکفی و حداقلی برای اجرای آن خبری نشد، اضافه کرد: فرض ماجرا برای من این است که کشور به‌دلیل سوء مدیریت در دولت گذشته با بحران مالی روبه‌رو است اما وقتی توان اجرای ۲۰ کیلومتر آسفالت آن هم بعد از گذشت این همه سال وجود ندارد، چگونه دم به ساعت از مدیریت جهادی‌تان می‌گویید و منت کدام کار نکرده بر سر این مردم بینوا می‌گذارید؟

وی در این نامه ادامه داد: چند روز قبل ساری تاکام چند قربانی جدید گرفته و شگفتی مدیریتی این بوده که تنی چند از این عزیزان در حادثه تصادف مذکور به‌دلیل غرق شدن فوت کرده‌اند که جای شرم برای همه ما وجود دارد.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به سکوت دیگر مسؤولان استان کاری ندارم و نمی‌دانم که در این چند دهه برای حل مشکلات این جاده چه کرده‌اند، اما به‌عنوان کسی که چهار سال است فرصت نمایندگی مردم را پیدا کرده‌ام در ماجرای فوق خود را مقصر و مسؤول می‌دانم و تصور نمی‌کنم که خون آن جوانان، پدران، مادران و فرزندان کشته‌شده در این جاده از خون اقوام بنده و شما و دیگر مسؤولان به خواب رفته کم‌رنگ‌تر باشد.

دامادی یادآور شد: جای بسی اشک و آه است که مام میهن به‌دست عده‌ای از مسؤولان قرار گرفته که به جای عمل به وعده‌ها، مدام از آنچه باید بشود، آنچه می‌خواهد بشود و آنچه انشاالله خواهد شد می‌گویند اما دریغ از یک انجام شدِ کوچک!

وی خاطرنشان کرد: نیازی به هشدار نیست که این جاده باز هم قربانی خواهد گرفت؛ زیرا نه غیرت لازم و نه شجاعت اعتراف به ناتوانی در مسؤولان برای اتمام پروژه مذکور وجود دارد و متأسف هستم که بگویم امروز در کشور غالب مسؤولیت‌ها محل اثبات ناتوانی است.

رئیس مجمع نمایندگان مازندران با اشاره به اینکه به‌عنوان یکی از این مردم که خودش مهم‌ترین سرمایه‌اش را در حادثه جاده از دست داده است، تصریح کرد: برای جلوگیری از افزایش ناامیدی شهروندان مرکز مازندران نسبت به انفعال مسؤولان در چنین حوادثی و به‌دلیل تعهدی که به قسم‌نامه نمایندگان مجلس دارم، چاره‌ای جزء طرح سؤال و استیضاح حضرتعالی برای بنده باقی نمی‌ماند.

دامادی در پایان گفت: با آرزوی اینکه کاش مدیران این خاک لیاقت مدیریت بر کشور را پیدا کنند.

 

 

 

 

فارس